14 January 2011, 22:51
Valse lucht via het ATF-vaatje in de carb... daar was ik nooit op gekomen.
Maar nu heb ik er genoeg van; ik ga maandagmiddag eerst naar een Volvo klassieker specialist (http://www.slubo.nl) hier in de buurt. Ik ben niet tevreden met de stationairloop en de manier van aanslaan en de ene keer trekt 'ie beter dan de andere keer. Ik heb er zelf geen tijd meer voor en vermoed dat er toch iets met de ontsteking is, dus zij mogen het eens gaan bekijken. EÃn ding is zeker; de compressie is 100% en wat betreft onderhoud zit het wel snor. Het zijn geen standaarddingen als versleten rotor, oude bougies o.i.d.
Ik gebruik de auto nauwelijks en hij doet het altijd (start altijd direct de eerste keer), maar ik ben een perfectionist dus de motor moet en zal als nieuw lopen. Wegens een drukke studie heb ik echter zeer beperkte vrije tijd die ik 9 v.d. 10 keer voor iets anders dan die Volvo nodig heb.
Maar nu heb ik er genoeg van; ik ga maandagmiddag eerst naar een Volvo klassieker specialist (http://www.slubo.nl) hier in de buurt. Ik ben niet tevreden met de stationairloop en de manier van aanslaan en de ene keer trekt 'ie beter dan de andere keer. Ik heb er zelf geen tijd meer voor en vermoed dat er toch iets met de ontsteking is, dus zij mogen het eens gaan bekijken. EÃn ding is zeker; de compressie is 100% en wat betreft onderhoud zit het wel snor. Het zijn geen standaarddingen als versleten rotor, oude bougies o.i.d.
Ik gebruik de auto nauwelijks en hij doet het altijd (start altijd direct de eerste keer), maar ik ben een perfectionist dus de motor moet en zal als nieuw lopen. Wegens een drukke studie heb ik echter zeer beperkte vrije tijd die ik 9 v.d. 10 keer voor iets anders dan die Volvo nodig heb.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL