13 January 2011, 19:20
Toch nog maar eens aan de slag gegaan:
Heb de pakking van het inlaatspruitstuk vervangen. De 'oude' bleek zelfs nog als nieuw :o , maar omdat ik toch aan de gang was voor de zekerheid de nieuwe er op gezet. Ik verwachtte het dan ook wel een beetje.. maar het maakte geen enkel verschil.
Veel prutswerk voor niets, maar deze piste (valse lucht via pakking) kunnen we nu ook wel afsluiten.
Oja: met het spruitstuk er af kon ik zien dat de bovenzijde van de kleppen bedekt waren onder een flinke zwarte (kool?)aanslag, en in mindere mate plaatselijk ook aanslag aan de binnenzijde van het spruitstuk (vooral bij de 4e cylinder). Dat zal vast ook niet echt helpen :o
Ook heb ik de vacuümslang naar de rembekrachtiger (of is het de hoofdremcylinder?) met twee slangklemmen afgesloten, en wat bleek: ik had weer remdruk. Overigens kon ik helemaal geen verschil in het motorgeluid horen. Dus toch ergens een lek in het vacuüm / hoofdremcylinder?
Heb de pakking van het inlaatspruitstuk vervangen. De 'oude' bleek zelfs nog als nieuw :o , maar omdat ik toch aan de gang was voor de zekerheid de nieuwe er op gezet. Ik verwachtte het dan ook wel een beetje.. maar het maakte geen enkel verschil.
Veel prutswerk voor niets, maar deze piste (valse lucht via pakking) kunnen we nu ook wel afsluiten.
Oja: met het spruitstuk er af kon ik zien dat de bovenzijde van de kleppen bedekt waren onder een flinke zwarte (kool?)aanslag, en in mindere mate plaatselijk ook aanslag aan de binnenzijde van het spruitstuk (vooral bij de 4e cylinder). Dat zal vast ook niet echt helpen :o
Ook heb ik de vacuümslang naar de rembekrachtiger (of is het de hoofdremcylinder?) met twee slangklemmen afgesloten, en wat bleek: ik had weer remdruk. Overigens kon ik helemaal geen verschil in het motorgeluid horen. Dus toch ergens een lek in het vacuüm / hoofdremcylinder?
![[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]](http://i715.photobucket.com/albums/ww151/Baccalaureus/5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg)