4 January 2011, 09:53
O dat is lache, ik wist niet dat ze dat 40 jaar geleden al hadden.
Als je te dunne olie gebruikt en je oliedruk is dus laag (bij lage toeren dus)kan je dus ook dat geluid krijgen.
En als je blok al wat ouder is tja.
Ik kocht vroeger om wat bij te verdienen veel motorfietsen die als project gestrand waren en zo in kratten op zolder beland waren.
Geweldig vond ik dat, spannend ook want is zoiets compleet :-\
Meestal niet dus.
Maar daar gaat het nu niet over, even to the point, bijna alle blokken die ik onder handen heb genomen waren verkeerd gesmeerd geweest.
Vertoonde veel uitgelubberde glijlagers door te weinig oliedruk van vervuilde oliepomp zeefjes en verkeerde olie.
Bij navraag van de vorige eigenaren bleek dat sommige gewoon supermarkt auto olie in hun blok deden 20w50
Zwarte koek in onderblokken was het gevolg omdat die olie de hoge temperatuur van een motorfiets blok niet aan kan.
Ik sleutel al weer zo'n 31 jaar en al heel wat problemen door verkeerde olie gezien.
En kan ook niet begrijpen dat de moderne universele garagebedrijven nog zo weinig van onze wagens afweten en er bijna allemaal te dunne olie in doen, uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.
Iemand anders zal wel weer andere ervaringen hebben met verkeerde olie maar geloof me je olie is echt te dun.
Hoop dat het nog geen schade aan gericht heeft, red blokken zijn natuurlijk wel erg sterk en bijna :-X suf persoon :-X proof dus zal wel meevallen.
Als je te dunne olie gebruikt en je oliedruk is dus laag (bij lage toeren dus)kan je dus ook dat geluid krijgen.
En als je blok al wat ouder is tja.
Ik kocht vroeger om wat bij te verdienen veel motorfietsen die als project gestrand waren en zo in kratten op zolder beland waren.
Geweldig vond ik dat, spannend ook want is zoiets compleet :-\
Meestal niet dus.
Maar daar gaat het nu niet over, even to the point, bijna alle blokken die ik onder handen heb genomen waren verkeerd gesmeerd geweest.
Vertoonde veel uitgelubberde glijlagers door te weinig oliedruk van vervuilde oliepomp zeefjes en verkeerde olie.
Bij navraag van de vorige eigenaren bleek dat sommige gewoon supermarkt auto olie in hun blok deden 20w50
Zwarte koek in onderblokken was het gevolg omdat die olie de hoge temperatuur van een motorfiets blok niet aan kan.
Ik sleutel al weer zo'n 31 jaar en al heel wat problemen door verkeerde olie gezien.
En kan ook niet begrijpen dat de moderne universele garagebedrijven nog zo weinig van onze wagens afweten en er bijna allemaal te dunne olie in doen, uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.
Iemand anders zal wel weer andere ervaringen hebben met verkeerde olie maar geloof me je olie is echt te dun.
Hoop dat het nog geen schade aan gericht heeft, red blokken zijn natuurlijk wel erg sterk en bijna :-X suf persoon :-X proof dus zal wel meevallen.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard