13 November 2010, 14:19
Inmiddels blijkt dat de 'rilling' (even de 500 tpm aantikken) niet altijd plaatsvindt; gisteren probeerde ik het nog eens en hij zakte gewoon rustig terug tot 800 tpm, stationair.
Op de terugweg nog eens geprobeerd en toen verviel 'ie weer in zijn oude gewoonte. Zelfde geldt voor het starten van een warme motor. Dat is nu "binair": óf hij draait dan laag in de toeren, 500 tpm, óf gewoon netjes 800 tpm.
Wat me nog wel opviel, is dat ik regelmatig (op andere auto's) een erg dikke, harde, kunststof (?) pakking zie tussen de carb en het spruitstuk. Ik heb enkel het standaard pakkinkje. Deze scheurt ook geheid kapot als ik de carb eraf haal, omdat 'ie zeiknat wordt.
Waar is die dikke pakking voor?
De truc met de rembekrachtiger heb ik nog niet geprobeerd. Vergeten...
Op de terugweg nog eens geprobeerd en toen verviel 'ie weer in zijn oude gewoonte. Zelfde geldt voor het starten van een warme motor. Dat is nu "binair": óf hij draait dan laag in de toeren, 500 tpm, óf gewoon netjes 800 tpm.
Wat me nog wel opviel, is dat ik regelmatig (op andere auto's) een erg dikke, harde, kunststof (?) pakking zie tussen de carb en het spruitstuk. Ik heb enkel het standaard pakkinkje. Deze scheurt ook geheid kapot als ik de carb eraf haal, omdat 'ie zeiknat wordt.
Waar is die dikke pakking voor?
De truc met de rembekrachtiger heb ik nog niet geprobeerd. Vergeten...
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL