6 November 2010, 18:24
jero schreef:Wat ik mis in alle technische oplossingen is de mogelijkheid van bedorven benzine....
Hoe lang zat je brandstof al in de tank ?
Alle conserveringsmiddelen zijn uit de brandstoffen verwijderd om zo min mogelijk milieurbelastend te zijn. Na twee maanden, ja dat is erg snel, begint het verrottingsproces reeds.
Al het gedoe wat hierboven beschreven is, komt óók voor als er bedorven benzine in het geding is....
Tank legen, hele systeem nieuwe brandstof; en alle problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Behalve als zich er "gom" op ongewenste (= altijd ongewenst) plaatsen heeft afgezet...
Als je weinig rijd loont het om conservering toe te voegen aan je brandstof, blijft het minstens een jaar goed.
Succes, Groet jeroen
De laatste tijd heb ik er met regelmaat in gereden (ik rijd niet vaak, maar als ik rijd, zijn het ook lange stukken), de laatste keer dat ik getankt heb is een week geleden. Er gaat altijd 98 in.
Ik zal de bougies er eens uit draaien om te beoordelen of de motor inderdaad te rijk loopt. Bij 2,5 % werden ze iets wittig, daarom heb ik 'm op 3,5 gezet. Hij loopt dan wel een stuk mooier.
Mijn motor heeft een licht(er) vliegwiel t.o.v. de latere 360's (2-liter) waardoor hij sneller stijgt en daalt in toeren. Als ik het gas los laat (stilstaand, koppeling ingetrapt) daalt hij ook super snel in toeren, hij draait vrijwel direct weer stationair, maar hij tikt dus wel eerst de 500 tpm aan, met een "rilling" als gevolg.
Ik zal de tip m.b.t. het vacuüm van de rembekrachtiging morgen eens uitvoeren, dan moet ik er weer mee weg.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL