6 November 2010, 17:56
Zo, ondertussen eens gekeken wat de motor doet na even hoog in toeren gedraaid te hebben. Dat viel eigenlijk nog wel mee. Vandaag draaide de motor aan ca. 850 toeren stationair (was ook iets kouder vandaag en heel erg ver ben ik met de Volvo niet gereden).
Na een tiental seconden 1500 of 3000 toeren laten draaien en dan loslaten, zakte het toerental zeer rustig naar stationair. Hij zakte wel iets verder dan zou moeten, tot ca. 750 toeren om zich daarna weer te herstellen. Dus wel een klein dipje en net effe rommeliger dan normaal, maar dat was weer snel hersteld. Ik kan me wel herinneren dat dat vroeger wel anders is geweest. Na een stuk snelweg of 80-weg dook het toerental dan eerst naar 500 om dan pas na wat gerommel weer op 900 stationair uit te komen. Behalve het tanken van betere brandstof is er in de tussentijd niet veel veranderd, maar het is wel opvallen dat sindsdien het stationair toch een pak stabieler is geworden. ALS de motor goed warm is geworden, dan wel.
Na een tiental seconden 1500 of 3000 toeren laten draaien en dan loslaten, zakte het toerental zeer rustig naar stationair. Hij zakte wel iets verder dan zou moeten, tot ca. 750 toeren om zich daarna weer te herstellen. Dus wel een klein dipje en net effe rommeliger dan normaal, maar dat was weer snel hersteld. Ik kan me wel herinneren dat dat vroeger wel anders is geweest. Na een stuk snelweg of 80-weg dook het toerental dan eerst naar 500 om dan pas na wat gerommel weer op 900 stationair uit te komen. Behalve het tanken van betere brandstof is er in de tussentijd niet veel veranderd, maar het is wel opvallen dat sindsdien het stationair toch een pak stabieler is geworden. ALS de motor goed warm is geworden, dan wel.
![[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]](http://i715.photobucket.com/albums/ww151/Baccalaureus/5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg)