6 November 2010, 13:23
jero schreef:Wat ik mis in alle technische oplossingen is de mogelijkheid van bedorven benzine....
Hoe lang zat je brandstof al in de tank ?
Alle conserveringsmiddelen zijn uit de brandstoffen verwijderd om zo min mogelijk milieurbelastend te zijn. Na twee maanden, ja dat is erg snel, begint het verrottingsproces reeds.
Al het gedoe wat hierboven beschreven is, komt óók voor als er bedorven benzine in het geding is....
Tank legen, hele systeem nieuwe brandstof; en alle problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Behalve als zich er "gom" op ongewenste (= altijd ongewenst) plaatsen heeft afgezet...
Als je weinig rijd loont het om conservering toe te voegen aan je brandstof, blijft het minstens een jaar goed.
Succes, Groet jeroen
In mijn geval.. de Volvo is wel beter gaan lopen sinds ik de laatste keer de tank heb volgegooid met 98. Daarvoor zat er 95 in en toen heeft het inderdaad wel een paar maanden geduurd om de tank leeg te rijden. Kan dus best een rol hebben gespeeld. Nu zit er dus nieuwe benzine in de tank; hij loopt wel iets beter, maar nog niet optimaal. De motor blijft zijn dipjes te hebben in stationair.
![[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]](http://i715.photobucket.com/albums/ww151/Baccalaureus/5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg)