5 November 2010, 22:31
Ha, nu kan ik met zekerheid nog een symptoom geven: bij regen rijdt 'ie beter! Normaal gesproken rij ik er nooit mee in de regen, maar vandaag moest ik wel. 100 km door de stromende regen, soms zelfs zo hevig dat de ruitenwissers het niet eens bijhielden ;D
Afijn, in dit weer (het is me al eens eerder voorgekomen) draait de motor stationair rustiger en stiller, en trekt de motor gelijkmatiger en soepeler. Dat is toch vreemd, want meestal is het andersom (en duidt het op een gare ontsteking).
Heeft iemand hier een verklaring voor?
Net als dat 500 tpm draaien bijvoorbeeld. Dat gebeurt ook als je stilstaat (warme motor, voor bijv. het verkeerslicht) en net even gas gegeven hebt. Het maakt niet uit of je kort een stoot gas geeft, 10 seconden lang op 1500 tpm laat draaien of 10 seconden op 3000 tpm, zodra je het gas los laat daalt de motor ineens naar 400 Ã 500 tpm, schudt een keer alsof 'ie een koude rilling heeft, en stijgt weer naar het normale toerental (800 tpm). Rubicon, heb jij dat ook?
Afijn, in dit weer (het is me al eens eerder voorgekomen) draait de motor stationair rustiger en stiller, en trekt de motor gelijkmatiger en soepeler. Dat is toch vreemd, want meestal is het andersom (en duidt het op een gare ontsteking).
Heeft iemand hier een verklaring voor?
Net als dat 500 tpm draaien bijvoorbeeld. Dat gebeurt ook als je stilstaat (warme motor, voor bijv. het verkeerslicht) en net even gas gegeven hebt. Het maakt niet uit of je kort een stoot gas geeft, 10 seconden lang op 1500 tpm laat draaien of 10 seconden op 3000 tpm, zodra je het gas los laat daalt de motor ineens naar 400 Ã 500 tpm, schudt een keer alsof 'ie een koude rilling heeft, en stijgt weer naar het normale toerental (800 tpm). Rubicon, heb jij dat ook?
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL