26 October 2010, 20:01
Ik wist niet dat er op die B19A al zo'n "elektrische" carb zit.
Ik ben geen kenner van deze dingen. Mijn Volvo's tot nu toe zijn veel nieuwer (injectie).
Maar ik weet wel wat van Reliant Scimitars af. De Scimitar GTE's en GTC (de types van 1980 t/m 1986) hebben het Duitse Ford V6 2.8 blok, de carb versie. De standaard carb is een Pierburg/Solex met elektrische truken erin )is wel een ander type carb). Die dingen staan er om bekend notoir slecht af te stellen te zijn. Met een beetje pech loopt de wagen nooit echt mooi. Op de Scimitars zijn deze ook vaak vervangen door een Weber 38 DGAS. Die zijn degelijk en goed af te stellen.
Rubicon, wat ik bedoel te zeggen is: het kan heel goed dat de carburatie eigenlijk niet goed te krijgen is, alleen een nieuwe zou wel goed lopen. Of dat je uitwijkt naar een niet originele specificatie met een ander merk carburateur.
Ik ben geen kenner van deze dingen. Mijn Volvo's tot nu toe zijn veel nieuwer (injectie).
Maar ik weet wel wat van Reliant Scimitars af. De Scimitar GTE's en GTC (de types van 1980 t/m 1986) hebben het Duitse Ford V6 2.8 blok, de carb versie. De standaard carb is een Pierburg/Solex met elektrische truken erin )is wel een ander type carb). Die dingen staan er om bekend notoir slecht af te stellen te zijn. Met een beetje pech loopt de wagen nooit echt mooi. Op de Scimitars zijn deze ook vaak vervangen door een Weber 38 DGAS. Die zijn degelijk en goed af te stellen.
Rubicon, wat ik bedoel te zeggen is: het kan heel goed dat de carburatie eigenlijk niet goed te krijgen is, alleen een nieuwe zou wel goed lopen. Of dat je uitwijkt naar een niet originele specificatie met een ander merk carburateur.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo