8 February 2013, 15:02
Heb je een drukmeter voor benzine of kun je die ergens lenen? Dan zou ik toch die benzinedruk eens nameten. Voor zover mij bekend is een b230f een ouder lh systeem 2.0 of 2.2?
Die heeft niet erg veel mogelijkheden zichzelf bij te regelen. Als die benzine drukregelaar dus blijf hangen kan ie wel eens veel te veel benzine krijgen.
Dit kan enigszins verbeteren als de auto warm is en van de 'choke' af gaat. Dit verklaart naar mijn mening je symptomen het beste.
Alleen je lpg verbruik is dan nog niet verklaard. Is dat een injectie systeem of een mengstuk? Dat zou apart ingeregeld moeten worden als het een mengstuk is en kan dus volledig los staan van je benzineverbruik.
Die heeft niet erg veel mogelijkheden zichzelf bij te regelen. Als die benzine drukregelaar dus blijf hangen kan ie wel eens veel te veel benzine krijgen.
Dit kan enigszins verbeteren als de auto warm is en van de 'choke' af gaat. Dit verklaart naar mijn mening je symptomen het beste.
Alleen je lpg verbruik is dan nog niet verklaard. Is dat een injectie systeem of een mengstuk? Dat zou apart ingeregeld moeten worden als het een mengstuk is en kan dus volledig los staan van je benzineverbruik.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014