Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eindelijk een 245: Abbabak mkII is nu van mij en ook een beetje over de V70
pepijnwk schreef:Passen en meten en kijken of de cherrybomb eronder kan!

Scheelt dat veel in geluid en waar is zo'n cherrybomb te halen?
Kun je die laten dienen als vervanging voor de laatste uitlaatdemper?
245L VAN
Antwoord
zo'n kersenbom geeft eerder een diepe brom, is een expansie-demper (kun je doorheen kijken, de buis is geperforeerd en omgeven met dempend materiaal..)

Simons levert ook diverse universele typen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ja ik zoek inderdaad een diepere brom in het geluid.
Ik zoek iets wat nog wel binnen de geluidsoverschreiding blijft.
Wat is voor zo'n doeleind een goede demper?

Een beetje een geluid als dit:
http://www.youtube.com/watch?v=ZtCNGNDVXi0
245L VAN
Antwoord
tja, je hebt "herriepotten" en de betere merken. Volvo en Simons is een veel geziene combi.. Die uitlaten zijn er ook gewoon voor je auto en hebben een wat grotere buisdiameter.. prijzen vallen me altijd mee voor de systemen, en da's vaak veel goedkoper dan onderdelen per stuk..

edit: zo'n exemplaar als in het flimpie hadden we onder een MGB, wel geinig maar gaat op den duren vermoeien. Een echte sportpijp met dito dempers geeft al wat meer brom en meteen een beter doorstroming, lees extra trekkracht, iets.. Ik heb de 1e demper door een "vlamdemper" vervangen, bromt nog iets meer..
Antwoord
Met de voorste demper en een cherrybomb had ik nog niet het gewenste effect. Ik vond het nog te veel herrie maken. Er is de buis vanaf downpipe naar eerste demper nog een demper ingezet van een japanner. Nu dempt hij beter maar heeft wel een diep grom. Maar verder redelijk beschaafd. We een "stoer geluid". Ik vind het eigenlijk nog steeds te luid maar later maak ik hem wel stiller. Er zijn nu andere prioriteiten. Hij is dicht en niet al te luid. Mijn doel is eigenlijk fluisterstil. Maar om terug te komen op de vraag of een cherrybomb een goede vervanger is voor de laatste demper is het antwoord ronduit nee. Hij dempt daarvoor te weinig. Nog geen atwoord gehad van de spuiter die zal ik straks even benaderen. Foto's volgen. Vanaf de brug heb ik foto's gemaakt van de uitlaat maar die zijn met de telefoon en echt heel slkecht. Staat ook niet op wat ik zou willen. Van de grond kan ik vandaag wat proberen

Antwoord
Ok bedankt, daar kan ik wat mee..
Aangezien ik wel een wat diepere brom wil maar ook weer niet Japstyle.. aangezien die van mij zo traag als iets is.
Dan maar opzoek naar een andere vervanger met een iets diepere brom als normaal.
Zou het eventueel kunnen om al het dempende materiaal uit die laatste demper te halen? of is dat niet APK waardig?
245L VAN
Antwoord
als je dat doet kun je beter eerst even zonder die demper proberen voordat je de boel gaat slopen, weet je meteen of het zo ook naar je zin is..

ik neem aan de je nu een normaal exemplaar hebt.. dat zal dan een schottendemper of eentje met buizen en bochtjes zijn... Die geven sowieso meer tegendruk dan een expansie exemplaar vanwege de demping die simpelweg nodig is om de gemiddelde klant een aanvaardbaar geluidniveau te bieden. Ik heb al eens een demper meegemaakt die ook was leeggehaald, niet geweldig, beetje Honda Civic geknetter zeg maar.. en het ding ging ook nog intern rammelen.. hoop gedoe voor niets..

Ik heb dus een vlamdemper onder de bodem, zijn zo lang mogelijk waardoor diepere brom, en wil binnenkort eerst even de laatste demper wisselen met alleen een buis, eens horen wat dat doet. Men zegt dat de laatste demper niet veel uithaalt. En dat kan kloppen, bij het testdraaien van demotor had ik vanaf de 1e buis na het spruitstuk even een eindpijpje onder de auto uit gestoken, dat "blèrt" alleen maar zonder overdreven herrie (nou ja..), die vlamdemper maakt er nou juist de brom van, maar dan zonder tegendruk...

Dan heb ik al liggen een 2e eindpijp van het laatste type (het gaat hiet trouwens om een 140, en die motoren klinken al anders..) welke misschien nog "verlast" gaat worden met het oude type zodat er over de achteras een buis naar links en rechts gaat al dan niet met een klein expansie dempertje daar in opgenomen..

Je kunt een dergelijk systeem overwegen maar ff wachten totdat je huidige vervangen moet worden, scheelt gedoe en euries..
Antwoord
Volgens mij is de uitlaat die ik nu heb wel geschikt.. Dieheeft een diepe grom maar niet te.

zo ziet hij eruit:
[Afbeelding: P1020832.jpg]

extra middendemper:
[Afbeelding: P1020830.jpg]

de auto zelf zoals ie nu is:
[Afbeelding: P1020828.jpg]

detail met cherry bomb:
[Afbeelding: P1020829.jpg]

het wagenpark:
[Afbeelding: P1020834.jpg]

en ja de deuren moeen ook vervangen worden:
[Afbeelding: P1020833.jpg]

Antwoord
Schiet al aardig op zie ik.. veel succes nog verder
Geeft dat niet veel tegendruk met een dubbele demper in het midden?
Als je zonder laatste demper rijdt en een pijp tot de achterbumper door laat lopen, geeft dat dan geen verschillen in motorgedrag/slijtage in de loop der tijd? En wat is precies het verschil tussen een vlammendemper en een cherrybomb glasspack?
245L VAN
Antwoord
vlamdemper is niets meer dan 2 buizen..
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Big Grin Eindelijk... :-) heideltje 6 6.176 26 March 2019, 15:33
Laatste bericht: MacVolvo
  '81 Volvo 244 GL - 04 - 02 - 19 Eindelijk een update? Yezzz 27 27.375 5 February 2019, 23:51
Laatste bericht: Yezzz
  Eindelijk weer een Volvo "in huis"! hugo 5 5.671 14 February 2016, 22:58
Laatste bericht: edwin
  Eindelijk gevonden: 245 T (Transfer) dens245polar 41 27.522 19 June 2015, 07:54
Laatste bericht: dens245polar
  Eindelijk een Volvo macfocus 3 3.515 24 November 2014, 10:03
Laatste bericht: Yellow240
  Eindelijk weer een 240 ! Pluk 9 8.024 5 April 2013, 18:59
Laatste bericht: Rob
  ' Eindelijk weer een 240!' maar nu met Virgo's Pluk 2 3.413 5 April 2013, 15:25
Laatste bericht: Erikhans
  Bert N heeft eindelijk zijn V90 !!!!! Bert N 31 19.032 21 June 2012, 21:21
Laatste bericht: Bert N
  Abbabak MkII abbabak 59 40.323 2 February 2012, 15:39
Laatste bericht: abbabak
  Eindelijk wakker na een hele lange winterslaap: 240 Estate '86 Pistonpen paultje 13 9.682 16 September 2011, 13:34
Laatste bericht: Pistonpen paultje

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)