Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eindelijk een 245: Abbabak mkII is nu van mij en ook een beetje over de V70
Zo dan. Je lasser heeft er zin in.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Ongelooflijk hoeveel roest er kan optreden. Gelukkig gaat het herstel grondig.
Bedankt voor de fotoreportage: is leerzaam!
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
Peter (degene die mijn auto heeft gelast) belde vanavond en morgenavond kan ik de auto ophalen ;D ;D!!!! Hij is klaar met lassen. Wel moet hij dan snel gespoten worden dus ik zal proberen snel een afspraak te maken!NAtuurlijk zalik proberen zsm foto's op het net te zetten.

Antwoord
pepijnwk schreef:Peter (degene die mijn auto heeft gelast) belde vanavond en morgenavond kan ik de auto ophalen ;D ;D!!!! Hij is klaar met lassen. Wel moet hij dan snel gespoten worden dus ik zal proberen snel een afspraak te maken!NAtuurlijk zalik proberen zsm foto's op het net te zetten.

ik kan dit weekend de deurtjes van de auto halen, kun je ze meteen laten meespuiten. bel me even als je ze nog wil
Antwoord
Deuren zijn inmiddels opgehaald. Helaas zat er een gewoon stalen bij. Vandaag een rostvrije uit Noordhorn erbij gehaald. Morgen gaat de uitlaat eronder. Passen en meten en kijken of de cherrybomb eronder kan!

Planning is dan de deuren helemaal kaal halen dwz alle strips eraf, sloten eruit etc etc. Dan de deuren naar de spuiter brengen die spuit de binnenkant. Dan kan ik de deuren op mijn gemaker in hangen en opbouwen. Dan de hele auto naar de spuiter om de zijkanten te spuiten.
Als dat klaar is de hele handel goed vet maken van binnen. Ik twijfel nog om naar Gosliga te gaan of het zelf te doen......

Antwoord
koop een (of twee) literbussen tectyl, lekker zelf doen. schoonmaken is het belangrijkste zoals ik zondag al zei ;D

liefste even met de hogedrukspuit langs de vieze plekken
Antwoord
Aarrrrghhhh

hebben jullie dat soms ook.... gewenst dat je nooit die auto had gekocht....
Nou ik soms wel! Hij ging voor de apk. Nou er was weer heel veel mis! En wat een roest overal!!!! De dorpels zijn nu wel goed maar onder de achterlichten kan nog wel wat gebeuren en hij lekt water uit de bakken die onder het ventilatierooster bij de motorkap zitten!!!!

Verder moeten er nog nieuwe deuren in, het mooiste van de auto, het dak, dat lekt!!!!, verder tank ophanging niet in orde, een band met weinig profiel veiligheids riem iets niet goed, richting aanwijzers deden het opeeens niet meer..... Maar dat was opgelost met een nieuw relais. Kachelmotor maakt herrie....
Kentekenverlichting deed het niet meer. Die wil ik dan repareren vallen die dingen bij aanraken spontaan uitelkaar zo geroest!
kortom ik heb weer even wat energie nodig om van deze auto te genieten. Hij rijdt goed! Hoewel hij als een krant stationair loopt.

Nou ja. Heeft iemand een idee hoe je die bakken onder de ventielatieroosters kunt lassen? Ik kan ze niet eens zien. Ik zie alleen water komen langs de naad van de voetenbak aan de zijkant en de hetschutbord.....

nou ja ik hou vol ik ben nu eenmaal begonnen....

Antwoord
Die holle ruimte is zo goed als onbereikbaar, mijn 144 heeft er ook last van. Ik heb wel eens gedacht om er polyester hars in te gieten of zo.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
wat dacht je van dakgotenreparatiemiddel? kun je zelfs aanbrengen als het regent.. wat je er ook in giet moet uiteraard de afwatering niet verstoppen en als het ff kan wel daar komen waar nodig..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ik kan alleen aan de binnenkant wel bij die naad komen. Maar ik heb dan wel het gevoel het aan de verkeerde kant te repareren.......

Maar ik zie inderdaad geen andere weg. Ik heb nog zo'n rol teertape liggen ter reparatie van de goot. Dat ga ik dan maar proberen....

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Big Grin Eindelijk... :-) heideltje 6 5.952 26 March 2019, 15:33
Laatste bericht: MacVolvo
  '81 Volvo 244 GL - 04 - 02 - 19 Eindelijk een update? Yezzz 27 26.514 5 February 2019, 23:51
Laatste bericht: Yezzz
  Eindelijk weer een Volvo "in huis"! hugo 5 5.481 14 February 2016, 22:58
Laatste bericht: edwin
  Eindelijk gevonden: 245 T (Transfer) dens245polar 41 26.491 19 June 2015, 07:54
Laatste bericht: dens245polar
  Eindelijk een Volvo macfocus 3 3.406 24 November 2014, 10:03
Laatste bericht: Yellow240
  Eindelijk weer een 240 ! Pluk 9 7.661 5 April 2013, 18:59
Laatste bericht: Rob
  ' Eindelijk weer een 240!' maar nu met Virgo's Pluk 2 3.307 5 April 2013, 15:25
Laatste bericht: Erikhans
  Bert N heeft eindelijk zijn V90 !!!!! Bert N 31 17.999 21 June 2012, 21:21
Laatste bericht: Bert N
  Abbabak MkII abbabak 59 38.618 2 February 2012, 15:39
Laatste bericht: abbabak
  Eindelijk wakker na een hele lange winterslaap: 240 Estate '86 Pistonpen paultje 13 9.285 16 September 2011, 13:34
Laatste bericht: Pistonpen paultje

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)