18 July 2010, 09:56
is dat een terugslagklepje? Is dat handig om te verwijderen?
trillend geluid uit rembekrachtiger.
|
18 July 2010, 10:14
Ik merk geen verschil in remgedrag... Dus tsja, wie het weet mag het zeggen. Inieder geval is het rammeltje eruit!
18 July 2010, 11:42
De functie van de terugslagklep is het in stand houden van vacuum-toestand (in geval je motor afgeslagen is bijvoorbeeld).
Je kunt dan gewoon nog ÃÃn voledige beremming doen met normale pedaaldruk. Verwijdering van bovengenoemd klepje zorgt er dus voor dat de vacuumtoestand eerder geneutraliseerd raakt en je dus voor verrassingen kunt komen staan.Denk bijvoorbeeld ook aan wegrijden na parkeren waarna je binnen een paar seconden al moet remmen, of je hebt een automatische versnellingsbak, schakeld gelijk na starten Drive in en denkt de auto met een zijden pedaaldruk op z'n plek te kunnne houden. In z'n algemeenheid is het verschil tussen onbekrachtigd (weggevallen vacuum dus) en bekrachtigd ENORM.In noodsituaties is de kans zeer groot dat je remweg te lang is.Ik zou er dus voor pleiten de terugslagklep te vervangen voor een nieuwe.
18 July 2010, 11:50
Ja dat moet je wel doen ja. Een universeel terugslagklepje terug plaatsen, kan gewoon ergens in de slang.
-edit ik zoek even een plaatje plaatje: ![]() http://volvoonderdelen.com/advanced_sear...ugslagklep Bij de bekende volvo zaken zijn ze nogal duur (simpel stukje plastic met klepje erin). Wellicht dat ze bij de gerage om de hoek gewoon â¬5 kosten.
18 July 2010, 14:26
@Jambon,
Weet je ook nog misschien waar ze te krijgen zijn? En eventueel waar ik op moet letten? Of is het gewoon universeel spul?
18 July 2010, 14:39
Het linkje naar een volvo webshop staat erbij.
29 August 2010, 18:54
Ik heb ook een probleem met mijn rembekrachtiger.
Als ik rem hoor een suizend geluid in de cabine, alsof er ergens lucht ontsnapt. Als ik rem als de motor stationair draait verandert ook het toerental(hoger) met zo'n 100 toeren. Dus ik denk dat er ergens een lek ontstaat als ik rem! waar moet ik het zoeken? De drukstift achter mijn rempedaal of juist het plastic terugslagklepje? Groeten
29 August 2010, 19:31
Dat of het membraam in de bekrachtiger, idg zul je een andere moeten monteren..
Wat dat aangaat, onlangs sprak ik iemand die simpelweg de Volvobekrachtiger verwijderd, vervolgens op de sloop een passend "modern" exemplaar zoekt van "een" auto, past vervolgens de steun aan en klaar..
1 September 2010, 11:50
Ik ben maar tot de conclusie gekomen dat de bekrachtiger lek is ergens. Ik heb dus een nieuwe nodig.
Zijn deze universeel voor de 240 serie. Ik heb zelf een 264 uit 76, zijn deze weer anders? Julius |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|