Berichten: 158
Topics: 41
Lid sinds: May 2006
Wanneer ik mijn rempedaal intrap met draaiende motor, hoor ik een sissend/gierend/hees geluid...Wanneer de motor niet draait, dus volgens mij zonder bekrachtiger, niet. Het zal dus aan de bekrachtiger liggen denk ik. Iemand een idee?
Alvast bedankt!
Berichten: 671
Topics: 39
Lid sinds: Sep 2011
rembekrachtiger lek, zeker een 140 die komen de laatste tijd met bosjes over de vloer omdat ze kapot gaan?
zonder draaiende motor is er geen vacuum en dan kan er dus geen lucht weg en dus geen geluid.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
360 euri nieuw, of eentje van een Golf, steun iets aanpassen..
Berichten: 158
Topics: 41
Lid sinds: May 2006
Aha, dank voor de bevestiging! Het is niet van een 140, wel bijna, van een 244 uit '75 :-) -Zijn die ergens betaalbaar en goed te krijgen?
Berichten: 309
Topics: 29
Lid sinds: Jul 2011
Hoi,
Ik heb nog een aantal goede rembekrachtigers te koop van diverse types 240-serie.
Stuur eventueel even een foto van de rembekrachtiger naar mijn rechtstreekse emailadres.
Mijn emailadres stuur ik even via PB.
Berichten: 679
Topics: 49
Lid sinds: Aug 2012
Reviseer dan gelijk de hoofdremcilinder. Heb ik ook gedaan bij mijn 75-er, is echt vrij simpel & niet duur.
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____
Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het
Volvo 240-260 Register sinds 2012
Berichten: 158
Topics: 41
Lid sinds: May 2006
ZOAB schreef:Reviseer dan gelijk de hoofdremcilinder. Heb ik ook gedaan bij mijn 75-er, is echt vrij simpel & niet duur.
Klinkt goed, staat er ergens online een mooie tutorial of afbeelding hoe?
De vervangende rembekrachtiger sist ook(giert niet :-) )...
Berichten: 679
Topics: 49
Lid sinds: Aug 2012
Op YouTube is altijd wel wat te vinden, is misschien niet 100% gelijk maar je komt dan een heel eind. Afgelopen weekend de lagers van onze 3 jaar oude wasmachine vervangen mbv YouTube

Gewoon schone werkbank & alles netjes op volgorde houden. Nieuwe onderdelen ernaast, netjes in t remmenvet, en dan weer monteren.
Tipje: de zuiger schiet er deels uit en dan zit je werkblad en muur onder de remolie (ja, ervaring

). Druk de zuiger in de cilinder met een schroevendraaier, verwijder de veerring en laat m dan langzaam naar buiten komen.
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____
Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het
Volvo 240-260 Register sinds 2012