14 July 2010, 11:27
...maar dan blijft vuil hangen en definitief blokkeren ..
Auto valt plotseling stil, maar start en rijdt daarna probleemloos
|
14 July 2010, 13:23
Zwarte Flirt schreef:Zit er geen pomp in de tank ??? Ik denk bij die verschijnselen aan een verzameling vuil in de buurt van de pomp. Dat dacht ik ook, maar dan verwacht je dat de motor in gaat houden bij veel vraag naar benzine. In mijn geval is acceleren, invoegen op de snelweg en dergelijke geen probleem. Onderweg naar huis viel ik vlak bij huis weer stil. Deze keer kon ik weer meteen starten, de motor liep stationair maar sloeg daarna met wat gekuch en gepruttel af. Tweede start: zelfde verhaal. Ik heb 15 seconden gewacht, voor de derde keer gestart en verder geen probleem. Ik begin steeds meer de brandstoftoevoer te verdenken. Ofwel een slechte pomp, ofwel het relais ofwel een van de elektrische verbindingen.
14 July 2010, 16:49
nick740 schreef:kijk het statinair regel systeem is na!Vraagje tussendoor: waar moet ik dit regelsysteem zoeken in mijn 240? Deze loopt sinds kort op onverklaarbare wijze ook niet meer soepel stationair... Stotteren en kuchen zeg maar.
Waar het hart Volvo van is...
16 July 2010, 14:07
Vitt schreef:nick740 schreef:kijk het statinair regel systeem is na!Vraagje tussendoor: waar moet ik dit regelsysteem zoeken in mijn 240? Deze loopt sinds kort op onverklaarbare wijze ook niet meer soepel stationair... Stotteren en kuchen zeg maar. Dat hangt af van wat voor motor er in jouw 240 zit? Benzine, diesel, injectie, carburatie, bouwjaar, cilinderinhoud, motorcode?
17 July 2010, 04:10
Marc1970 schreef:Mechanische injectie of elektronisch? Heb je anders een foto van het geheel? Gepoogd wat foto's up te loaden maar "de uploadmap zit vol" ..... Ik probeer het later nog wel eens.
17 July 2010, 16:32
WvR schreef:Het gaat om een B200F, benzine (maar omgebouwd naar LPG), injectie, uit 1992. Valt daarmee te bepalen waar ik het regelsysteem kan vinden?Vitt schreef:nick740 schreef:kijk het statinair regel systeem is na!Vraagje tussendoor: waar moet ik dit regelsysteem zoeken in mijn 240? Deze loopt sinds kort op onverklaarbare wijze ook niet meer soepel stationair... Stotteren en kuchen zeg maar.
20 July 2010, 10:13
@Vitt: open even een apart topic, dan is de kans veel groter dat je snel een relevant antwoord krijgt.
20 July 2010, 11:27
WvR schreef:@Vitt: open even een apart topic, dan is de kans veel groter dat je snel een relevant antwoord krijgt.Zal ik doen!
21 July 2010, 07:06
Vanmorgen wilde mijn auto totaal niet starten :-[ De monteur van de wegenwacht wist er ook niet veel van te maken, afgezien van de opmerking "met de meeste auto's kan je gewoon een foutcode uitlezen, maar met zo'n oud ding kan dat niet". Hij had er niet zo'n zin in, en aangezien het bij mij thuis op het oprijpad was hebben we maar besloten dat ik binnenkort de Nissan-dealer maar eens moet bellen
![]()
24 July 2010, 16:24
Laatste update: de diagnose is inderdaad een kapotte brandstofpomp. De kosten voor reparatie zijn dermate hoog dat mijn oude, trouwe President na 26 jaar richting de schroothoop gaat. Jammer, maar helaas.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|