Berichten: 35
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2010
Ben LPG van Van Orsouw aan 't inbouwen in mijn 245. Het is een gebruikte installatie die uit een identieke 245 komt. Bedrading heb ik op dezelfde wijze aangelegd. Gastank nog niet aangesloten, maar de auto zou toch gewoon op benzine moeten werken. Helaas slaat de motor niet aan tenzij ik de geel met rood draden die naar een relais linksonder 't dashboard lopen weer doorverbind. In de nieuwe situatie is deze geel/rode draad(dubbel) onderbroken en lopen de aftakkingen naar een relais. Op de schakelaar zitten verschillende groene lampje, maar daar brandt niets van. Iemand tips?
Berichten: 398
Topics: 49
Lid sinds: Jan 2009
ik vind je omschrijving op zijn zachtst gezegd niet echt duidelijk.
Maar ik vermoed dat je het hebt over een relais die de brandstofpomp uitschakelt of een afsluiter bekrachtigd bij rijden op LPG.
Als dat relais of afsluiter niet bekrachtigd is, word er simpelweg geen benzine geleverd.
De LPG schakelaar heeft 2 uitgangen voor brandstof.
In de LPG stand word het relais voor de LPG afsluiters bekrachtigd waardoor er LPG kan stromen.
In de "0" stand word er niets bekrachtigd = alle brandstof uit
In de Benzine stand word het relais wat de brandstof pomp onderbreekt bediend of een afsluiter in de leiding.
Al die groene lampjes zullen wel een LPG tank indicatie zijn.
Ik vermoed dat je geen voedingsspanning op de LPG schakelaar hebt, en dat ie dus niets doet.
In dit geval klopt het prima dat je geen benzine krijgt.
Heb je een schema van de schakelaar?
Heb je een merk en type van de schakelaar?
Heb je een foto van de schakelaar?
Als het een AEB schakelaar is moet rood op 12V+ en zwart op massa.
Dit weet je ALLEEN zeker als je gemeten hebt met een multimeter!
Ik durf bijna zeker te stellen dat hier jouw probleem zit, en feliciteer je alvast met het oplossen van je probleem ;D
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......