Topics: 21
roel604 schreef:Oke, op zich logisch dat de assen los gebalanceerd worden. Bij ons zit Uni-cardan in Halfweg N-Holl. Ik moet wel bekennen erg kritisch te zijn met bijgeluiden, hoor vrijwel alles. Of dat realistisch is bij een auto van 30 jaar oud..Aan de andere kant, 30 jaar geleden was ie ook stil.
30 jaar geleden keken de mensen nog niet zo nou dus toen was dat ook geen eis dat het stil moest zijn. vroeger maakten de auto's standaart herrie niemand die zich r druk om maakte
Topics: 84
Zelfs als nieuw is de 240 estate een onmogelijke rammelbak, werkelijk oorverdovend bandengeraas en motorratels. Je moet tijdens het rijden echt met je oor op een kapot onderdeel liggen voor je het kan horen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 6
Afgelopen week heb ik mn oude achterste cardanas weer gemonteerd om te zien of dit hielp tegen de trilling. Na ook van deze as eerst het achterste kruiskoppelingetje te hebben vervangen moet ik zeggen dat het beter is geworden. Ook de reactiearmrubbers heb ik nu vervangen voor blauwe. Ik merk duidelijk verschil, hij reageert iets anders met gasgeven, en koppelen. De resonantie is er nog, vooral bij gas minderen in 3e en 4e versnelling tussen 60-70 km/u. Maar helemaal stil is ie nog niet. Rond de 2000 o/m, bij gas constant of iets lossen dreunt er ergens iets. Ik hoopte even op de uitlaat, achterplaat had een afdruk van de a.demper, dus iets weggebogen, maar helaas, nog steeds. Misschien komt het wel omdat motorsteunen,baksteun, en reactiearmrubbers nieuw zijn en daardoor nog stug...Iemand suggesties? Altijd welkom!
Topics: 176
Ook een keer last van vervelende resonantie gehad; toen de "front rubber flex joint" (ronde plastic/rubberen schijf met 6 gaten) 1 slag gedraaid, en weg was de herrie.