Berichten: 630
Topics: 14
Lid sinds: Jan 2006
Postma 245 GL schreef:Hmm sjit, weer panne op dit item,... Van alles geprobeerd en gezocht. Verdenk de stok aan het stuur ervan.
@Gideon:
Dat massa probleem, waar zat dat bij jou uiteindelijk?
Dat massaprobleem kwam bij mij van achter de koplampen vandaan... Raar maar waar :-\ De reflectors moesten vervangen worden en bij montage was ik vergeten dat ik een massapunt nog moest aansluiten. Ik zal eens kijken welk massapunt dat bij mij was
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Berichten: 1.191
Topics: 42
Lid sinds: Nov 2006
Ben er achter! Het was een doorgebrande wissermotor van de koplampwissers.
Nou het volgende probleem. Mijn verlichting binnen en buiten fluctueert: normaal, iets zachter, normaal, iets zachter etc. Had gehoopt dat met het vinden van het probleem wis was ook dit verholpen zou zijn, niet dus.
Wat kan dit zijn?
Berichten: 217
Topics: 15
Lid sinds: Apr 2007
Postma 245 GL schreef:Ben er achter! Het was een doorgebrande wissermotor van de koplampwissers.
Nou het volgende probleem. Mijn verlichting binnen en buiten fluctueert: normaal, iets zachter, normaal, iets zachter etc. Had gehoopt dat met het vinden van het probleem wis was ook dit verholpen zou zijn, niet dus.
Wat kan dit zijn?
Dus toch de koplampwisser ..
tav de fluctuering van de verlichting, zou ik even mee oppassen, zit blijkbaar nog iets behoorlijk fout !
Ga eens kijken naar massakabels, accupolen, connectors, zekeringhouders en dat soort zaken, dit lijkt iets met overgangsweerstand
alles met een licht verhoogde temperatuur is verdacht nu.
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Berichten: 1.191
Topics: 42
Lid sinds: Nov 2006
Zou het de spannings regulator op de dynamo kunnen zijn?
Berichten: 630
Topics: 14
Lid sinds: Jan 2006
Als je een multimeter hebt, even bij de + en - pool van de accu meten, met draaiende motor.. Je moet 14 volt aflezen op de multimeter.. Iets minder mag ook, maar niet lager dan 13,8 volt.. Is dat wel het geval dat je een waarde meet onder de 13,8 volt, werkt de dynamo niet naar behoren.. Hij laadt welliswaar wel goed bij, maar niet meer zoals het hoort te wezen.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Berichten: 3.256
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Ik raad aan: punt 1, 2 & evt. 11
Topic: Kleine beurt
mbt punt 1) Ik heb nog wel een "schone" zekeringhouder liggen, kun je zo overzetten
mbt punt 2) Leuk werk om te doen, gewoon een hoop (dikker) draad, stekkers en krimkous kopen en alle bedrading "verbeteren", (ik heb de draden onder jou kap wel eens gezien, en dat kan een heel stuk mooier/beter ;D
mbt punt 3) Nieuwe spannings regelaar kostte mij laatst ââ¬23,80 bij de Brezan, maar daar heb ik er ook nog wel 1 van liggen geloof ik (iig wel nieuwe koolborstels)
Berichten: 1.191
Topics: 42
Lid sinds: Nov 2006
Tsja, geen idee wat het is. Hij laad wel gewoon, namelijk 14,56V bij een draaiende motor. Nu weer dik boven 0, eens kijken of ie er vanavond nog last ven heeft.
Berichten: 630
Topics: 14
Lid sinds: Jan 2006
Meer dan voldoende die 14,56 volt... dan toch eens de massapunten nalopen, zoals eerder aangegeven is in dit topic
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Berichten: 3.256
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Citaat:Tsja, geen idee wat het is.
Ik wel: brakke draden & stekkers ;D
|