Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brandstofpomp duidelijk hoorbaar
#1
Ik heb zaterdag de rubber 0-ringen bij alle injectors vervangen (b230f) en dat is allemaal (vrijwel) goed gegaan, blok schud nu bijna niet meer.

Alleen heb ik denk ik wel iets gesloopt Tongue

Sinds dat ik die rubber ringen heb vervangen maakt de benzinepomp onder de auto veel meer geluid dan eerst (harde zoem), ik heb al op brandstofpomp gezocht hier op het forum en kunnen vinden dat dat kan liggen aan:
- Versleten brandstofpomp
- Defecte drukregelaar op injector rail.
- Te weinig benzine (zit helemaal vol, en komt nooit onder een kwart in de tank)
- In-tank pomp die niet werkt waardoor de pomp onder de auto harder moet werken?
- ?

Zijn er nog meer oorzaken mogelijk?
Waar zit de brandstofpomp precies onder mijn auto? (ben mijn haynes kwijt dus kan het niet even opzoeken)
Is er nog een manier om de drukregelaar schoon te maken, of moet ik die gelijk vervangen?
Hoe kan ik controleren of in-tank pomp nog werkt?

De laatste paar dagen slaat hij soms ook wat moeilijker aan en loopt dan even een paar seconden laag/onregelmatig stationair, start wel in 1 keer.
Voor de rest loopt hij goed na het starten en ik merk ook niets raats tijdens het rijden.

Volvo 144 2.0 DL Sedan 1973 Blauw
Antwoord
#2
Nog een update:

De vacuumslang zit goed aangesloten op de brandstof regelaar, als ik deze los trek bij een draaiende motor is er duidelijk verschil te horen

Ik hoor de benzinepomp niet draaien als het contact aanstaat, ik dacht dat die dan ook even zou moeten draaien voordat de motor gestart word?
Zou dit er mee te maken kunnen hebben?
Volvo 144 2.0 DL Sedan 1973 Blauw
Antwoord
#3
Ik zou gewoon alles nalopen wat je los hebt gehaald en desnoods alles nog een keer los en vast maken. Lijkt me onwaarschijnlijk dat er net nu iets kapot is gegaan aan hardware.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
psmans83 schreef:Ik hoor de benzinepomp niet draaien als het contact aanstaat, ik dacht dat die dan ook even zou moeten draaien voordat de motor gestart word?
Zou dit er mee te maken kunnen hebben?

dat hangt van de computer af die er in zit. met de 0 280 000 561 die ik had deed ie dat niet (defect of niet ingeprogrammeerd), met de 0 280 000 9xx doet de brandstofpomp dat wel.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#5
de 0 280 000 561 heb je met verschillende sw versies waarbij de ene (latere) 561 ook de brandstofpomp even laat draaien bij op contact zetten en de vroegere die dat pas bij het starten doet.
Volvo 240 dl '90 414000 YK36BH ipd 25/22 gele koni's 4cm verlaagd<br />Volvo 245 turbo int. megasquirt project '84 312000 LG39LH RIP<br />Volvo 360 GLT '88&nbsp; TB33XF<br />Volvo 244 '79 B230F LPG ipd 25/22 bilsteins rondom 4cm verlaagd
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  240 Polar stottert als tank onder 2/3 niveau komt. Brandstofpomp? marc-f 6 2.535 14 June 2022, 07:29
Laatste bericht: marc-f
  Dubbele brandstofpomp B230FK ombouw TeunTimmermans 6 4.619 21 May 2020, 12:58
Laatste bericht: Dopski
  start niet : relais brandstofpomp? luukv47 6 6.606 13 March 2020, 21:35
Laatste bericht: luukv47
  In-tank brandstofpomp Volvo 240 Turbo Estoque 7 7.856 19 June 2014, 11:30
Laatste bericht: Estoque
  brandstofpomp diesel/turbo diesel RutgerK 2 2.770 5 June 2014, 17:29
Laatste bericht: RutgerK
  Nieuwe in-tank brandstofpomp Schipper 3 2.946 23 September 2013, 11:46
Laatste bericht: Schipper
  Brandstofpomp B230FD grijzev70tdi 15 7.125 8 July 2013, 21:51
Laatste bericht: grijzev70tdi
  Brandstofpomp 740 Casper 5 4.269 4 June 2011, 14:00
Laatste bericht: edwin
  olielekkage, oorzaak brandstofpomp? Jeroen V 17 11.946 5 May 2011, 19:07
Laatste bericht: Jeroen V
  verandering van brandstofpomp bij inbouw van andere motor. reneb 7 4.633 16 November 2010, 23:19
Laatste bericht: reneb

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)