Topics: 176
Heel veel leesvoer
Topic: Ontstekingsprobleem?
en ook nog
Topic: Elektronische ontsteking IPV contactpunt
en over de het in elkaar zetten van de velleman:
Citaat:Volgens de site (en o.a. ook veel (tevreden) gebruikers op het V44-forum ) moet dit toch wel enige voordelen opleveren
Je koopt voor ââ¬14,75 een handvol losse onderdelen en bakt dat vervolgens inelkaar (te doen door elke jodokus die een soldeerbout aan de goede kant weet vast te houden
)
Topics: 22
Eenvoudig onderhoud is meestal aanzienlijk goedkoper en ging al jaren goed dus waarom niet zo houden ???
Ik heb juist een 240 aangeschaft, omdat ik al die electro en computer toestanden in garages zo zat was.
Gewoon simpel mechanisch en bereikbaar. ;D ;D ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Topics: 42
Zwarte Flirt schreef:Eenvoudig onderhoud is meestal aanzienlijk goedkoper en ging al jaren goed dus waarom niet zo houden ???
Ik heb juist een 240 aangeschaft, omdat ik al die electro en computer toestanden in garages zo zat was.
Gewoon simpel mechanisch en bereikbaar. ;D ;D ;D
Mee eens! Maar vond het ok wel leuk dat mijn verbruik met +/- 15% afnam met nagenoeg geen inspanning en kosten (ââ¬20,- en een uurtje werk in totaal, inelkaar bakken printje, kasje eromheen en aansluiten). Maar idd origineel is hij dan niet meer.
Topics: 107
Postma 245 GL schreef:Mee eens! Maar vond het ok wel leuk dat mijn verbruik met +/- 15% afnam met nagenoeg geen inspanning en kosten (ââ¬20,- en een uurtje werk in totaal, inelkaar bakken printje, kasje eromheen en aansluiten). Maar idd origineel is hij dan niet meer. 
vijftien procent minder verbruik,dat klinkt als muziek in mijn oren
Volgens de website zou je ook dit kastje erbij moeten hebben?:
http://www.eijlander.nl/article.php?grou...&id=223066
Is dat in mekaar zetten van dat kitje een beetje te doen voor een nul op elektronicagebied?
Topics: 22
Je moet toch wel een beetje kunnen solderen met een redelijk fijn gepunte soldeerbout, waarvan de temperatuur hoog genoeg is om het soldeer en de draad aan elkaar te smelten, maar niet zo warm dat de diverse onderdelen dwars gebakken worden. :

:

:

:

:

Maar Velleman heeft altijd duidelijke beschrijvingen, die de meeste leken tot onvermoede hoogtes doet stijgen.
Tot de motor na een maand plotseling niet meer start omdat de temperatuur van de soldeerbout toch net iets lager was als eigenlijk had gemoeten. :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Topics: 107
Oei, ik ben niet zo'n held in solderen
Topics: 56
Voor de zekerheid ff een schakelaartje parallel zetten, als je dan problemen hebt, schakelaartje om en je kunt weer verder. Thuis probleem weer oplossen met de schakeling, schakelaar weer terug en weer gaan met die banaan ;D
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Topics: 13
Even voor het begrip. Hoe werkt het? Kun je daar wat over uitleggen, hoe wordt het aangestuurd? vervangt het de 'normale' ontsteking?
Ik snap er nog niet zo veel van.
gr.,
Eric
244 GL | B21A | '79 / 945 Turbo | B230FT | '92 / Range Rover | 200Tdi | '85