Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Hoeveel km's gaan injectors eigenlijk mee?
Als ik nog de originele heb zitten ze er al zeker 330.000 km in.
Bij Bosch heb ik het sproeibeeld laten controleren en was toen goed volgens de man.
Maar of dat sproeibeeld ook goed is bij lage last weet ik niet.
Over lektest/pissen heb ik niets gehoord.
Ik overweeg om nieuwe te kopen .
Maar ik kan op het web geen concrete data en prijzen vinden.
Iemand een idee wat dat gaat kosten?
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 570
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2007
Ik zat met dezelfde vraag.
De mijne heeft dan wel weinig gelopen, maar staat veel stil.
Heb al op het forum gezocht naar 'injectoren reinigen' maar zonder resultaat :-\
Is zoiets makkelijk zelf te doen?
Berichten: 3.254
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
Voor mijn turbo heb ik me er een beetje in verdiept:
injectoren kunnen over het algemeen worden gereinigd (ultrasoon) en getest (sproeibeeld en druk). Helaas geldt dat niet voor 'onze' injectoren in de Turbo: er zit een intern filtertje in dat reinigen in principe onmogelijk maakt. Het kan wel een beetje helpen door m flink door te blazen en/of ultrasoon laten reinigen, maar eigenlijk kan het niet. Ook gelezen op meerdere sites van een aantal specialisten.
Aangezien die van mij een niet helemaal juist sproeibeeld gaven, heb ik iom Kaasie besloten om nieuwe te bestellen. Staan gewoon op hbase.nl en kosten E70ex btw bruto (origineel Bosch). Was bij mij supergroot verschil! Auto liep erna echt mooi rond. Die van mij heeft 250dkm gelopen. Mijn indruk was dat de injectoren meer vervuild dan versleten waren, maar wie zal het zeggen.
Let wel op dat bijv. in de Amerikaanse turbo's een andere injector wordt gebruikt (eindigend op 015 ipv 020) en je hebt vanwege de capaciteit echt de 020 nodig. Vervang daarbij uiteraard alle 8 rubber o-ringetjes!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Ik ben ook nog wezen snuffelen en ben nu ook wat prijzen tegengekomen van 50 tot 70 euro.
Dus dat wordt bloeden.Goed dat 't geen V6 is.
De turbo's hebben de : 0 437 502 020 (bron: turbobricks)
Ik denk dat ik het maar doorzet.Ben ik misschien van dat warme startprobleem af.
Ik weet dat dat meerdere oorzaken kan hebben , maar wil gewoon op zeker spelen.
En met 330.000 km is de vut er wel uit, lijkt me.
iig dank voor de info
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Net die dingen besteld bij een Bosch center.
"dat is dan 328 euro ,meneer"
Kwam die BTW er nog bij.
Terwijl in Hbase 69 euro bruto staat per stuk.
Ben ik nou gek of....
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Klopt !!
Ik heb de accumulator er tussen zitten, maar die is ook niet nieuw meer.
Als je het slangetje wat van de acc. naar de tank loopt eraf haalt komt daar af en toe wat benzine uit.
Het membraan is dus al lek.
De hele reut wat ik ingebouwd heb is uit '83. Dus ga ik langzaam aan alles maar vernieuwen.
Te beginnen met de inspuiters.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 3.254
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Misschien een hele domme vraag :-X maar, ik rij op lpg.
Benzine wordt in de motor geinjecteerd via de injectors, maar als je nu op lpg rijdt, hoe werkt dat dan?
Ik voel me een beetje dom..
(ken de rest van mijn auto als mijn broekzak, maar dit laatste stukkie nog net niet...).
Berichten: 3.254
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Injectoren reiniging, L.G. Motorenrivisie
Inclusief interessant filmpje van injectortest
(joehoe!, mijn 1000e post!, tel ik eindelijk mee!

)
Berichten: 1.191
Topics: 42
Lid sinds: Nov 2006
Rob schreef:(joehoe!, mijn 1000e post!, tel ik eindelijk mee!
)
Patser ;D