Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Flip_21 en zijn 760 Turbo 16V project...
TheSaint77 schreef:Doel je op de APK keuring of ga je m echt RDW om laten keuren van de V6 richting 4 cilinder 16V op kenteken?

Wel een leuk project trouwens! Ik ben ook benieuwd of je de buitenkant zo wil laten als ie is? En de binnenkant dus ook zodat je de 'ultimate sleeper' hebt ;D ;D

Dank voor je compliment! Smile
Ik ga naar de RDW om het allemaal legaal te hebben. En dan denk ik toch dat je gelijk APK krijgt bij die keuring van de RDW Wink Ze zijn iig denk ik strenger dan bij een APK, maar precies weet ik dat niet.

Verder blijft de auto van binnen en buiten standaard er uit zien. Een sleeper idd Smile
Wel een keer leuke velgen zoeken, en paar kleine dingetjes ofzo.

760 | Groen | Snel
Antwoord
Ik ben benieuwd wat de RDW-keuring allemaal inhoud.......
Ik las net het topic over je auto op turbobricks. Heel wat anders dan wat ik bij je in de schuur heb zien staan. I'm impressed. Het is toch een hele klus.
Als ie start hangen we de vlag uit. ;D
Antwoord
cvt240turbo schreef:Ik ben benieuwd wat de RDW-keuring allemaal inhoud.......
Ik las net het topic over je auto op turbobricks. Heel wat anders dan wat ik bij je in de schuur heb zien staan. I'm impressed. Het is toch een hele klus.
Als ie start hangen we de vlag uit. ;D

De keuring houdt een geluidstest in. Omdat het vermogen niet meer dan 40% stijgt hoef ik geen wegliggingstest te laten doen.
Ik kijk ook nog of ik een conformiteitsverklaring van Volvo zou kunnen krijgen, maar dat ga ik binnenkort onderzoeken.

Tsja, toen jij het B234 blok op kwam halen was het nogal een rotzooi Wink We hebben flink opgeruimd dus.. Smile
En die vlag wil ik dan ook zien hangen, kom ik naar je 240 kijken Smile (en dan dus te controleren of die vlag er ook daadwerkelijk hangt haha)
760 | Groen | Snel
Antwoord
flip_21 schreef:De keuring houdt een geluidstest in. Omdat het vermogen niet meer dan 40% stijgt hoef ik geen wegliggingstest te laten doen.
Ik kijk ook nog of ik een conformiteitsverklaring van Volvo zou kunnen krijgen, maar dat ga ik binnenkort onderzoeken.

Wat is je doel daarmee? Puur gewoon alles netjes legaal op papier voor de waarde van de auto? Of veiligheid?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
TheSaint77 schreef:Wat is je doel daarmee? Puur gewoon alles netjes legaal op papier voor de waarde van de auto? Of veiligheid?

Ik wil garaag alles legaal hebben (als dat niet had gekund was ik niet eens aan de ombouw begonnen) en voor de veiligheid.
Maar veiligheid in de zin van ''als ik betrokken raak in een ongeluk wil ik verzekerd zijn'' De auto zelf is veilig, maar ik wil niet dat een verzekeringsmaatschappij straks roept dat
ze niets uitkeren omdat ik een auto heb waarbij een ombouw is uitgevoerd die niet door de RDW is goedgekeurd.
Die geluidsmeting doet natuurlijk niets voor de veiligheid, maar vooraf heb je ook een technische keuring (soort APK).
Mij lijkt een wegliggingstest veel beter, maar dat is nog niet nodig bij deze vermogensstijging.

760 | Groen | Snel
Antwoord
flip_21 schreef:Tsja, toen jij het B234 blok op kwam halen was het nogal een rotzooi Wink We hebben flink opgeruimd dus.. Smile
En die vlag wil ik dan ook zien hangen, kom ik naar je 240 kijken Smile (en dan dus te controleren of die vlag er ook daadwerkelijk hangt haha)

Das goed....
Antwoord
Toen ik laatst me op grote hoogte bevond in het pittoreske nispen kon je nog niks zien ;D ;D

-Maar ze kunnen daar nu wel weer mobiel bellen ;D ;D ;D ;D
Antwoord
Nieuwe turbo die er op komt:

[Afbeelding: P8223131.jpg]

Garrett T3
.63 uitlaathuis
.42 A/R met 60 trim compressorwiel
760 | Groen | Snel
Antwoord
neem aan dat er wel nieuwe olie-leidingen op komen ?

ik heb een kant & klaar oplossing voor de b204 liggen, stuur maar en pb als je interesse hebt. Smile
Antwoord
Jelmar schreef:neem aan dat er wel nieuwe olie-leidingen op komen ?

ik heb een kant & klaar oplossing voor de b204 liggen, stuur maar en pb als je interesse hebt. Smile
ik zal even voor flip antwoorden Smile

Aanvoer laten we origineel, omdat het ook een T3 is komt het mooi uit, enige is dat deze T3 een 1/8" ingang heeft en de originele een M12, dus we hebben een flens gemaakt die op de T3 olieaanvoer past en tappen daar de M12x1,5 draad in. We gaan de feed nog wel heel goed schoonmaken. Mocht er iets vreemds mee zijn dan gaat er natuurlijk iets anders op, origineel is dan wat duur Smile
edit: ik weet dat er een risico aan zit om de originele, al dan niet schoongemaakt, te gebruiken. vaak krijg je ook alleenmaar garantie met nieuwe aanvoer/afvoer. Deze feed heeft tot nu toe op het blok gezeten met de koppeling op het eind dichtgemaakt, en met het primen van de oliepomp heeft er rijkelijk olie uit gestroomd. Gelukkig is het geen leiding die jaren in een hoek gelegen heeft Wink

terugloop is nog goed, helemaal vrij, die gaat terug met voldoende dichtings-snot in het blok (en nieuwe ring). (bij mijn 940 zat er dus een nieuwe turbo op met de oude bijna dichtzittende drain, is iets dat nog al eens vergeten is inderdaad). Als ze eenmaal dichtzitten krijg je die troep er echt lastig uit...

waterkoeling heeft een andere maat, ene kant vervangen we een koppeling en voor de andere kant buigen we een nieuwe buis. Was allemaal goed te krijgen bij landbouw leveranciers.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 776 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 49.211 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.406 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 145.746 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.004 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Project "De Belg" Huib244T 538 304.724 21 October 2020, 12:28
Laatste bericht: sludge
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 188.829 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Volvo 244/240 turbo Naciremus 1 2.947 30 November 2018, 19:04
Laatste bericht: UraniumFever
  Brum; de blauwe 245 turbo Schipper 126 98.862 30 May 2017, 23:08
Laatste bericht: Schipper
  De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo Estoque 779 454.722 6 May 2017, 20:38
Laatste bericht: sander69

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)