1 November 2008, 18:21
Hallo mensen ik loop even vast met deze '90 240 DL, model '89;
Het begon op een mooie dag met een lekkende benzineslang, of liever gezet een compleet gedesintegreerde slangklem. Mag best na 18 jaar. Slang verpluverd: nieuwe slang. Natuurlijk is dan de rest ook gaar en het koste me werkelijk geen enkele moeite om alle brandstofpijpjes op de benzinetank af te breken. Voor de zekerheid de tank eraf en ook die was effe te ver heen om terug te plaatsen. Aldus: een andere tank met tankpompgarnituurtje en rijden maar. Voor de goede orde: Ik heb de tankpomp gecheckt en hij deed het dus mijn conclusie was dat dat connectortje in orde was. Tja en toen.... 1 dag later de ANWB erbij want 't ding deed rien ne va plus. ( Na 8 jaar zijn we dan eindelijk afgesleept, inclusief mijn ego..) Thuis gekomen zoeken:
Tankpomp deed het niet meer en ook de brandstof pomp niet: van de eerste was toch het connectortje stuk gegaan en helaas de tweede was waarschijliijk drooggelopen.
Zijn we er nog?
Dus alles vernieuwd: de tankpomp opnieuw bedraad via het derde tuutje dat toch afgedopt zit en een nieuwe brandstofpomp. Hier even een waarschuwing; pionier niet met deze pompen want ze zijn allejesus duur!!
Oja en een nieuw filter.
Dan zou die het toch moeten doen, maar beide pompen krijgen geen stroom meer >
Niks doet het en ik heb verder niet aan het elektrisch systeem gezeten, dacht ik. Alle zekeringen intact.
Ik probeer soep te koken van het bedradingschema ( Olving), maar ik kom er bij het brandstof relais niet uit: In mijn connector zitten 2 oranje draden die op geen enkel schema terug te vinden zijn. De nummers op het schema van het relais kloppen ook eigenlijk niet met hoe ik het aantref.
Hoe moet ik zoeken: Om te testen heb ik een extra relais en computer liggen, maar hoe weet ik nu of een relais goed werkt??
Groeten, Ferry (v0lv0)
PS tijdens mijn zoektocht kwam ik een verbrande connector op het grrotlichtrelais tegen ( boven de pedalen) Het verklaarde de brandlucht van 2 maanden geleden... Tja ik kon niets vinden en ik dacht: "waar rook is komt vanzelf vuur",maar alleen m'n grootlicht deed het niet meer. Tot deze week toe geen tijd gehad om te verder te zoeken. Nu moet ik de tijd er wel voor maken
Het begon op een mooie dag met een lekkende benzineslang, of liever gezet een compleet gedesintegreerde slangklem. Mag best na 18 jaar. Slang verpluverd: nieuwe slang. Natuurlijk is dan de rest ook gaar en het koste me werkelijk geen enkele moeite om alle brandstofpijpjes op de benzinetank af te breken. Voor de zekerheid de tank eraf en ook die was effe te ver heen om terug te plaatsen. Aldus: een andere tank met tankpompgarnituurtje en rijden maar. Voor de goede orde: Ik heb de tankpomp gecheckt en hij deed het dus mijn conclusie was dat dat connectortje in orde was. Tja en toen.... 1 dag later de ANWB erbij want 't ding deed rien ne va plus. ( Na 8 jaar zijn we dan eindelijk afgesleept, inclusief mijn ego..) Thuis gekomen zoeken:
Tankpomp deed het niet meer en ook de brandstof pomp niet: van de eerste was toch het connectortje stuk gegaan en helaas de tweede was waarschijliijk drooggelopen.
Zijn we er nog?
Dus alles vernieuwd: de tankpomp opnieuw bedraad via het derde tuutje dat toch afgedopt zit en een nieuwe brandstofpomp. Hier even een waarschuwing; pionier niet met deze pompen want ze zijn allejesus duur!!
Oja en een nieuw filter.
Dan zou die het toch moeten doen, maar beide pompen krijgen geen stroom meer >

Niks doet het en ik heb verder niet aan het elektrisch systeem gezeten, dacht ik. Alle zekeringen intact.
Ik probeer soep te koken van het bedradingschema ( Olving), maar ik kom er bij het brandstof relais niet uit: In mijn connector zitten 2 oranje draden die op geen enkel schema terug te vinden zijn. De nummers op het schema van het relais kloppen ook eigenlijk niet met hoe ik het aantref.
Hoe moet ik zoeken: Om te testen heb ik een extra relais en computer liggen, maar hoe weet ik nu of een relais goed werkt??
Groeten, Ferry (v0lv0)
PS tijdens mijn zoektocht kwam ik een verbrande connector op het grrotlichtrelais tegen ( boven de pedalen) Het verklaarde de brandlucht van 2 maanden geleden... Tja ik kon niets vinden en ik dacht: "waar rook is komt vanzelf vuur",maar alleen m'n grootlicht deed het niet meer. Tot deze week toe geen tijd gehad om te verder te zoeken. Nu moet ik de tijd er wel voor maken
