Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[B230K]Stationair 1200 rpm, maar bij flink gasgeven weer normaal
#11
Marc1970 schreef:De B230K is niet in NL geleverd op de 240, wel op de 740. Bij het 700 forum of elders zitten ws. meer mensen die er iets van weten.

Dat klopt niet,de B230K is wel degelijk ook in de 240 geleverd,heb onlangs nog een exemplaar(244 GL 2.3 1987) gezien die totaal niet goed liep.
Antwoord
#12
Was dat een in Nederland geleverde auto? Allez, ik bedoelde natuurlijk dat er veel meer 740's met de B200/230K zijn dan 240's dus steek daar eens uw licht op.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#13
Ja Marc dat was een originele Hollandse bak en het was zover bekend niet een vervangend blok.
Antwoord
#14
Vanaf 1987 is de B230K geleverd op de 240, tot modeljaar 1989, volgens Kluwer...
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
#15
Dank u voor de bevestiging,hoef ik mijn specificatielijst niet op te zoeken 8)
Antwoord
#16
Nog even een kickje en crosspost:

Ik ben eerder deze week naar de Volvo dealer in Mijdrecht geweest om wat onderdeeltjes te bestellen, de man daar had ook wel wat verstand van de Pierburg carb, en zei dat er wel eens een nokje afbrak (om precies te zijn het bovenste pieletje bij #38 van dit schema: http://www.ruddies.business.t-online.de/grafik/2b5.gif). Ik heb net de carb opengehaald, en wat blijkt! Dat nokje is er inderdaad niet meer.

Op de volgende foto zie je al dat er plastic weg geschaafd is, en waarschijnlijk komt dat dus omdat er geen nokje meer aanwezig is.

[Afbeelding: DSC02645.jpg]

Ik ga volgende week dus dit onderdeel bestellen, en hopelijk krijg ik de carb weer goed in elkaar en is het de oplossing van het probleem! Anders zit er niks anders op dan het verder zoeken naar een andere carb (ik was al naar Klein Zweden geweest, waar de man de hoofdprijs vroeg voor een Pierburg carb, €250! :o)
Antwoord
#17
€250,= voor een Pierburg carburateur :o Krijg je dan een nieuwe ???

De 240 met B230K die ik heb gezien onlangs had trouwens een Solex carburateur.
Antwoord
#18
Jullie hadden het ergens anders ook al kunnen lezen, maar die Klein Zweden meneer denkt volgens mij dat er goud in carburateus verwerkt zit. Voor een standaard gebruikte B20 Stromberg vroeg hij €175, nieuw kon hij ze voor €800 leveren.
Antwoord
#19
800 euro :o ;D ;D ;D

Opsteker van de week zou ik zeggen! ;D
voor dat soort geld heb je een set 2dehands webers met inlaatspruitstukken. Smile
Antwoord
#20
Ik heb inderdaad lachend de telefoon neergelegd.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Olielampje brandt bij stationair draaien - OPGELOST - Boet 8 1.446 24 July 2024, 15:42
Laatste bericht: Boet
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.106 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
Star Help! Veel te hoog stationair 01Dennis10 1 776 30 April 2023, 16:52
Laatste bericht: Marc1970
  Stationair Nicolaas H 3 2.136 16 January 2022, 12:18
Laatste bericht: Grey240Polar
  B230K stationair Volvo-MSX 2 1.876 15 October 2021, 16:10
Laatste bericht: skidje
  Motor slaat over net boven stationair toerental Arnic 6 4.347 13 August 2021, 09:02
Laatste bericht: Grey240Polar
  motor hapert even vanaf stationair Arnic 5 4.359 2 August 2021, 16:37
Laatste bericht: Arnic
  Volvo 240 b230k uit 1986 wil geen vonk krijgen Efge70 8 8.458 3 December 2020, 23:06
Laatste bericht: Frank&Frida
  Olielekkage, maar waar? Grey240Polar 22 13.495 18 May 2019, 09:33
Laatste bericht: Grey240Polar
  Weer zo’n stotter probleem Loenatik 9 5.906 16 February 2019, 18:40
Laatste bericht: Loenatik

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)