Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Ticcie schreef:Zal eens rondvragen of je idd de leidingen zou kunnen vernauwen voor minder bekrachtiging.
Zonde !
Er zijn maar weinig 240 bekrachtigingen die perfect werken,m.a.w. naar links en rechts heel licht sturen.
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
Citaat:naar links en rechts heel licht sturen
en dan met de nadruk op HEEL licht...
wat kleine dingetjes vandaag gedaan - vooral electra, maar ben nu wel zover dat ik morgen het tapijt erin kan leggen.
Daarna de motor goed warm laten draaien en een proefritje met meer gas gemaakt: het is duidelijk dat er veel power inzit! Pakt erg mooi op en schiet weg. Enige is dat ie stottert, krijgt te weinig benzine of er is iets met een injector oid, iig niet helemaal lekker als je goed gas geeft. Merk het af en toe ook als ik m start, lijkt wel lucht in te zitten. Soms perfect en soms wat stotterend.
Maar geeft wel een kick!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
ik zou eens kijken naar de interne drukregelklep van de pomp. de veer daarvan moet je ook kunnen aanpassen. dan krijg je wat minder druk, zou misschien wat kunnen zijn. Ik zou de boel niet gaan smoren, dan krijg je nog meer warmte in het systeem. Was nu op turbobricks een interessant draadje over.
Bij mijn 240 vind ik de stuurbekrachtiging niet super. met starten geen bekrachtiging en soms wat taai sturen. maar met harder rijden gaat het wel goed qua gevoel. Helaas heeft ie de neiging om wat olie er uit te spuwen als je veel hoge toeren gaat rijden (5000-6000).
Ik heb van mn duitse 940 nog een set slangen met een kleine oliekoeler erin. omdat er vaker hard mee gereden wordt zetten ze er in bepaalde landen dus wat extra goodies in (niets bijzonders hoor, gewoon een paar krullen in de buis om wat extra te koelen). Is ook een optie om gewoon een automaat koelertje er bij te zetten, dan is sowieso de olie wat kouder, das beter voor de levensduur lijkt me.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
hmm, heb her en der al wat verhalen gelezen van mensen die met te weinig verstand van zaken aan schroefjes vd K-Jet gingen draaien en moet het eerste positieve verhaal nog horen. Dus daar waag ik me ook niet aan.
Vandaag 2 uur gestudeerd hoe de zaken in het dashboard vast moeten, uiteindelijk erachter gekomen dat ik een soort plastic frame mis ??? Blijkbaar laten zitten op het blauwe dashboard toen ik het verkocht, want het komt me ook niet bekend voor.
MAar eens kijken of iemand dat heeft liggen.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Ticcie schreef:hmm, heb her en der al wat verhalen gelezen van mensen die met te weinig verstand van zaken aan schroefjes vd K-Jet gingen draaien en moet het eerste positieve verhaal nog horen. Dus daar waag ik me ook niet aan.
ik had het ook over de power steering. of bedoelde je het algemeen dat lukraak draaien aan schroefjes niet verstandig is? ;D
Zoals (bijna) altijd... goede meetapperatuur (hoeft niet duur te zijn, kost wel weer tijd om te regelen/maken dat wel) en je ziet wat de invloed van het stelwerk is en dan gaat er niet snel wat mis als je weet wanneer je moet stoppen (niet de stuurbekrachtiging naar de 150 bar draaien ;D)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
aha! Nee ik dacht je het over de K-Jet had.
Inmiddels weer kleine interieurupdate op pag.1 geplaatst met o.a. eindelijk alle schakelaartjes naast elkaar op de console middenin - helemaal gevuld, zoals het hoort ;D
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 570
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2007
Petje af, Ticcie echt GROTE KLASSE!!! :o
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
dank u! Weer inspiratie opgedaan om verder te klussen?

Ik weet hoe je schouders er af en toe van kunnen gaan hangen: die k*t roest werkt aardig demotiverend.
Als het goed is hebben ALbert en Bram nog wat interieurspulletjes voor me liggen en kan ik dit weekend weer verder.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Ga jij die soms in woudenberg afhalen ?