Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn Turbo Project
Jeroen (beter kent als bozzma bij de meesten) heeft n 'QuickRack' zn GT zitten, binnen 2.5 slag van L naar R als ik me niet vergis.

Voor driften is het lekker, 'around the track' is het ook een verbetering, maar als je een woonwijk in rijd..... dan is het echt totaal over met de fun Wink

Mijn 740 heeft een lekker stuurgevoel vind ik zelf, niet te vergelijken met mn 940.
De 940 stuurt echt super licht, maar het gevoel van hoever je precies kunt gaan is een beetje weg.

En negatief camber, helpt je inderdaad met grip in de bochten.
Wat meer caster helpt ook bij scherper sturen uiteraard !
Antwoord
Ticcie schreef:Zal eens rondvragen of je idd de leidingen zou kunnen vernauwen voor minder bekrachtiging.

Zonde !
Er zijn maar weinig 240 bekrachtigingen die perfect werken,m.a.w. naar links en rechts heel licht sturen.
Antwoord
Citaat:naar links en rechts heel licht sturen

en dan met de nadruk op HEEL licht...

wat kleine dingetjes vandaag gedaan - vooral electra, maar ben nu wel zover dat ik morgen het tapijt erin kan leggen.

Daarna de motor goed warm laten draaien en een proefritje met meer gas gemaakt: het is duidelijk dat er veel power inzit! Pakt erg mooi op en schiet weg. Enige is dat ie stottert, krijgt te weinig benzine of er is iets met een injector oid, iig niet helemaal lekker als je goed gas geeft. Merk het af en toe ook als ik m start, lijkt wel lucht in te zitten. Soms perfect en soms wat stotterend.

Maar geeft wel een kick!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
ik zou eens kijken naar de interne drukregelklep van de pomp. de veer daarvan moet je ook kunnen aanpassen. dan krijg je wat minder druk, zou misschien wat kunnen zijn. Ik zou de boel niet gaan smoren, dan krijg je nog meer warmte in het systeem. Was nu op turbobricks een interessant draadje over.
Bij mijn 240 vind ik de stuurbekrachtiging niet super. met starten geen bekrachtiging en soms wat taai sturen. maar met harder rijden gaat het wel goed qua gevoel. Helaas heeft ie de neiging om wat olie er uit te spuwen als je veel hoge toeren gaat rijden (5000-6000).

Ik heb van mn duitse 940 nog een set slangen met een kleine oliekoeler erin. omdat er vaker hard mee gereden wordt zetten ze er in bepaalde landen dus wat extra goodies in (niets bijzonders hoor, gewoon een paar krullen in de buis om wat extra te koelen). Is ook een optie om gewoon een automaat koelertje er bij te zetten, dan is sowieso de olie wat kouder, das beter voor de levensduur lijkt me.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
hmm, heb her en der al wat verhalen gelezen van mensen die met te weinig verstand van zaken aan schroefjes vd K-Jet gingen draaien en moet het eerste positieve verhaal nog horen. Dus daar waag ik me ook niet aan.

Vandaag 2 uur gestudeerd hoe de zaken in het dashboard vast moeten, uiteindelijk erachter gekomen dat ik een soort plastic frame mis ??? Blijkbaar laten zitten op het blauwe dashboard toen ik het verkocht, want het komt me ook niet bekend voor.

MAar eens kijken of iemand dat heeft liggen.

Antwoord
Ticcie schreef:hmm, heb her en der al wat verhalen gelezen van mensen die met te weinig verstand van zaken aan schroefjes vd K-Jet gingen draaien en moet het eerste positieve verhaal nog horen. Dus daar waag ik me ook niet aan.

ik had het ook over de power steering. of bedoelde je het algemeen dat lukraak draaien aan schroefjes niet verstandig is? ;D
Zoals (bijna) altijd... goede meetapperatuur (hoeft niet duur te zijn, kost wel weer tijd om te regelen/maken dat wel) en je ziet wat de invloed van het stelwerk is en dan gaat er niet snel wat mis als je weet wanneer je moet stoppen (niet de stuurbekrachtiging naar de 150 bar draaien ;D)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
aha! Nee ik dacht je het over de K-Jet had.

Inmiddels weer kleine interieurupdate op pag.1 geplaatst met o.a. eindelijk alle schakelaartjes naast elkaar op de console middenin - helemaal gevuld, zoals het hoort ;D
Antwoord
Petje af, Ticcie echt GROTE KLASSE!!! :o
Antwoord
dank u! Weer inspiratie opgedaan om verder te klussen? Wink Ik weet hoe je schouders er af en toe van kunnen gaan hangen: die k*t roest werkt aardig demotiverend.

Als het goed is hebben ALbert en Bram nog wat interieurspulletjes voor me liggen en kan ik dit weekend weer verder.
Antwoord
Ga jij die soms in woudenberg afhalen ?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.073 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 231.043 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 51.824 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.698 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.599 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 151.639 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.197 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Project "De Belg" Huib244T 538 332.743 21 October 2020, 12:28
Laatste bericht: sludge
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 16.852 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 197.341 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)