Topics: 257
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Topics: 17
haha , sta ik er toch een keer zelf op ipv alleen mijn Volvo.
En ja, ik vind de Volvo mooier
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Topics: 43
Respect Ticcie, dit is een van de meest mooie turbo's uit de 2-serie geworden. Er zullen in Nederland nog maar enkele in deze staat verkerende turbo's rondrijden. Ik heb je project-verslag al meerdere keren doorgelezen en er is nogal wat werk verzet zeg.
Maanden geleden werd er op MP eens een grijze turbo aangeboden, de verkoper gaf toen dat zijn volvo tot mooiste van NL was uitgeroepen. Ik denk dat jouw volvo een meer dan waardige opvolger zou kunnen worden.
Natuurlijk staat de investering niet in verhouding tot waarde van de auto, maar dat is niet van belang. Zo'n auto is teveel van jezelf geworden, die doe je nooit meer weg. Als je al die werkuren en al dat geld gaat optellen...nou dan staat dat niet in verhouding tot de waarde (op de markt).
Grote klasse en een erg goed verslag van je project.
Volvo 740 tic '84.
Topics: 257
Harry schreef:Maanden geleden werd er op MP eens een grijze turbo aangeboden, de verkoper gaf toen aan dat zijn volvo tot mooiste van NL was uitgeroepen. Ik denk dat jouw volvo een meer dan waardige opvolger zou kunnen worden.
Die rijdt nu in Bulgarije! 't Was best een mooie, zeker... maar die van Ticcie is gewoon 'nieuw'!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
op de foto's lijkt alles mooier dan in werkelijkheid: ook die van mij kent her en der wat schoonheidsfoutjes, maar overall ziet ie er wel prima uit en straks klaar voor de komende weet ik niet hoeveel duizend km.
En ik vind het erg leuk om alle originele opties in te bouwen zodat ie straks het comfort, snelheid en benadering weggedrag van een moderne auto biedt, met de stoere 240 uitstraling!
Vooral van die opstaande neus met de koplampenwissers en mistklampen kan ik niet genoeg van krijgen!
Die auto in Lemmer heb ik ooit een paar seconden bekeken, maar daar was nog wel eea op aan te merken: laswerk kon je zeker aan de onderkant nog goed zien (over elkaar heen gelast ipv aan elkaar bijv).
hoewel ie niet zo direct stuurt als m'n Audi, vind ik dat nog wel meevallen. Ik erger me meer aan de sterke stuurbekrachtiging: nul gevoel wat je nou precies aan het doen bent... Ik heb zitten twijfelen om de stuurbekrachtiging eraf te halen, maar dat vond ik de originaliteit geen recht doen. En nu ik in m;n bruine 244DL (geen bekrachtiging) af en toe inparkeer, heb ik daar absoluut geen spijt van.
Maar als iemand weet hoe je de stuurbekrachtiging wat minder enthousiast kan laten meewerken, dan hou ik me aanbevolen.
btw: als jij die (nu kromme) plaat nog voor je achterdemper hebt zitten, zou je dan eens een foto van de 2 beugeltjes willen maken? Dan weet ik hoe ik ze moet namaken. alvast mijn dank.
Verder moet het qua remmen/sturen/bochten/snelheid aardig goed komen denk ik zo.
da's een snelle foto ;D
d'r horen wel beugeltjes aan te zitten: bij het linker gat in het midden eindigt de beugel. Schade valt mee zo te zien. Ik zie alleen een hele lelijke imitatie uitlaat?
dat laatste doen ze om meer grip te kweken in de bochten.
mijn audi heeft idd ook (verlaagd) sportonderstel en quattro, dus ik ben helaas wat verwend..... en ook de 240pk's verwennen me iedere dag weer ;D Maar stuurgevoel in een BMW is nog een stuk beter.
Je zou zeggen dat een kleiner stuurbekr.pompje de werking ook zou verminderen, maar zo zal dat dan wel niet werken.....
Topics: 15
Ticcie schreef:hoewel ie niet zo direct stuurt als m'n Audi, vind ik dat nog wel meevallen. Ik erger me meer aan de sterke stuurbekrachtiging: nul gevoel wat je nou precies aan het doen bent... Ik heb zitten twijfelen om de stuurbekrachtiging eraf te halen, maar dat vond ik de originaliteit geen recht doen. En nu ik in m;n bruine 244DL (geen bekrachtiging) af en toe inparkeer, heb ik daar absoluut geen spijt van.
Maar als iemand weet hoe je de stuurbekrachtiging wat minder enthousiast kan laten meewerken, dan hou ik me aanbevolen.
btw: als jij die (nu kromme) plaat nog voor je achterdemper hebt zitten, zou je dan eens een foto van de 2 beugeltjes willen maken? Dan weet ik hoe ik ze moet namaken. alvast mijn dank.
Verder moet het qua remmen/sturen/bochten/snelheid aardig goed komen denk ik zo.
Ik heb eigenlijk geen idee of dat met een stuurinrichting ook kan en mag ....
In hydraulica & pneumatiek gebruik je nog wel eens smoorplaatjes om de snelheid van bewegen te beinvloeden middels
een verkleinde doorvoer van olie of lucht van of naar de cilinder toe.
De boel wordt er wel wat heter door, en of dat met een stuurinrichting zo geweldig gaat weet ik eigenlijk niet,
die verplaatst geen enorme hoeveelheden olie, maar is vaak wel constant in beweging etc..
Ik heb ook in geval van nood al eens een dubbeltje misbruikt, die in de leiding gemonteerd, daar een klein gaatje in geboord
en proefondervindelijk opgeboord totdat die cilinder beschaafd maar vooral ook precies snel genoeg zakte..
Die machine is al jaren weg maar ik denk dat dat ding er nu nog inzit ;D
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
bij de bruine voel je precies wat er gebeurt, op lage en hoge snelheden. Alleen doordat de hele auto zwabbert verpest dat het stuurgevoel een beetje. De stuurbekrachtiging filtert vlgs mij alles weg.
Zal eens rondvragen of je idd de leidingen zou kunnen vernauwen voor minder bekrachtiging. Ik heb ooit een Skoda Fabia gehad waarbij je de mate van (hydraulische) bekrachtiging zelf kon instellen.