Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stotteren/bokken b21ET
als ik om 9 uur sávonds post dan zal het niet meer lukken.
de laatste boot gaat om 21.30uur vanuit den helder.
nu kan je vrij snel wezen met een turbo maar dat gaat net ff te ver denk ik.

hoor maar eens aan je ouwe.
dan kunnen we misschien voor volgende week ff wat afspreken.
zal mij wel goed uit komen.
de week erop kan ik niet in ieder geval.

doe wel voorzichtig met rijden.
je hebt de motor zo maar afgeschreven als hij niet goed staat

groet kaasie
Antwoord
Heb de ouwe net even gesproken. We wachten de laatste aftellingen nog even af. Het idee is dan om snel even de APK erdoorheen te jassen, dus de LPG installatie afbouwen en motor laten draaien op LPG. Mocht de motor echter nog steeds niet goed genoeg op benzine draaien is dit natuurlijk geen optie, en zullen wij snel een afspraak maken om naar het eiland te rijden. A.s. zaterdag is nog niet zeker of dit mogelijk is, ik laat dit zeer snel weten, maar mogelijk dat we een ander weekend in overleg kunnen plannen. Van mijn ouwe uit; bij voorbaat bedankt voor de mogelijkheid. ;D
Antwoord
Luchtweger kan niet kapot. ( ist von bosch !!)
Kan hoogstens zwaar lopen in z'n scharnierpunt.Maar kan je zo voelen bij stlistand .
Als dat het al is :gewoon uit elkaar halen en schoonmaken , nieuw likje vet , en weer 400.000km rijden.
Kijk wel uit als je de "spinnekop "eraf haalt.
Voor je het weet ligt de plunjer op de betonnen vloer (total lossie )

Nu de auto wel trekt bij flink belasten , maar niet stationair aan de praat te is te houden lijkt het nu wel dat ie weer te rijk staat .
Maar ik denk dat een rit naar texel het meest wijs is .
CO meting in z'n achterste en banken ......
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
Kaasie,

Heb jij nou wel of niet de spullen om de K-jet drukken te meten ?

Zonee ,dan kan Daanheijn het wel van mij lenen mocht hij naar Texel afreizen.
Even een tussenstop in IJmuiden ,spullen ophalen en dan door naar Texel.

'k hoor wel...

Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
Kaasie heeft geloof ik de spullen om k-jet te meten nog uitgevonden ;D
Antwoord
Klinkt allemaal goed heren. Kreeg vandaag een telefoontje van de garage. Ze hebben de auto bij de stalling opgehaald voor verder onderzoek. Even afwachten dus, maar ik denk dat het sowieso geen kwaat kan af te reizen naar Texel.

Het rare is ook dat de motor tijdens een run de ene keer wel gewoon stationair bleef draaien (1000 rpm) en dat hij na nogmaals gasgeven direct afslaat. Hij gaat dan ook niet even stotteren, het lijkt net of er dan gewoon geen spanning is.

Eerder sloeg de auto, zoals gezegd direct aan zonder maar aan het gaspedaal te ruiken. Dit is nu ook niet meer het geval.

Maarja, we wachten af. Daarna bespreek ik met Kaasie wat de mogelijkheden zijn en wanneer. Eventueel rijden wij dan eerst nog even langs Ijmuiden (edwin), maar ik heb zelf ook het idee dat Kaassie op dit gebied geheel is voorzien ;D

Ik laat het snel weten.

Antwoord
Als je zorgt dat je de volvo mee hebt doet kaasie de rest Wink
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
Klinkt goed, nu nog mijn pa even de moed inspreken. Die had het even niet meer en was in eerste instantie nooit van plan geweest de turbo motor te kiezen. Het is nu even lullen als Brugman om hem weer een beetje positief te krijgen ;D. ''Met een simpele carburateur hadden we dit gezeur nooit gehad en was het nog wat goedkoper gebleven ook''. Nu ja, soms moet ik hem wel even gelijk geven, maar de turbo-motor blijft gewoon een betrouwebare configuratie als deze maar eenmaal goed is ingesteld.
Antwoord
Het is nu even stil rondom de auto. De monteur die er mee bezig was, is nu ziek. Hierdoor dus wat vertraging. Wij hopen zo snel mogelijk dat het probleem is opgelost. Ik laat het snel weten.
Antwoord
Vandaag weer eens de tijd om hier op het forum te kijken. Laatste weken erg druk gehad met mijn studie.

Nu ja, gisteren dus naar de garage geweest om de volvo op te halen. Bleek na 2 weken dat ze er nog niets aan hebben gedaan. LEKKER! Motor liep nog steeds niet stationair. Zij zelf geven aan dat de regeldruk veel te laag is. Zij hebben aangegeven dat de motor op het ene moment goed stationair loopt (koud of warm) en dat de co dan ok is. Het volgende moment klapt de co in (zakt) en slaat de motor af. De persoon gaf aan dat zij de drukschroef (aan de zijkant van de spinnekop) twee ringetjes ertussen hebben geplaatst om de druk te verhogen. Ze hebben eerder niet meer dan 3.5 bar gemeten.

Ikzelf heb al meerdere keren aangegeven dat ik twijfel aan de systeemdruk los van de spinnekop (dus gewoon aanvoorleiding loskoppelen en daar je druk op meten. Daarbij aangegeven dat mogelijk de intankpomp het probleem kan zijn. Meneer gaf aan dat dit niet kan. De accumulator zou gewoon de juiste druk moeten geven, en met een slechte intankpomp wel de juiste druk, maar gewoon minder brandstof !?????) Ik twijfel echt aan alle verhalen daar.

Daarbij gisteren ook even onder de auto gekeken toen deze daar onder de brug stond. Ze hadden een andere hoofdpomp temonteerd omdat eerder al de systeemdruk veel te laag was. Deze pomp lekte gisteren tijdens stationairdraaien een plas van 70 cm benzine binnen enkele minuten. De pomp zelf lekt. Zij hebben dus twee weken niets gedaan en zijn de druk aan het afstellen met extra stelringetjes terwijl de door hun geplaatste pomp (wel door ons gelever) zo lek blijkt als een mandje. >Sad Sad ??? :-\

Nu blijkt ook dat de eerdere pomp die er onder zat is kwijtgeraakt in de garage. Deze kunnen wij nu dus niet meer in de plaats van de oude monteren. Al met al wordt er nu een nieuwe hoofdpomp gemonteerd. De prijs bedraag €160,-. Dit is dan weer wel een schappelijke prijs als ik de prijzen zie bij Nordicar etc.

Jaja, het is allemaal nog best frustrerend en dan te weten dat er inmiddels €800,- is uitgegeven alleen om een auto goed af te laten stellen, terwijl de auto nu gewoon nog lekt en nog slechter stationair draaid dan ooit te voren.

Kaasie, mogeljjk dat we toch een keertje naar Texel komen. Al is het maar om even met mensen over deze auto / motor te praten die er wel verstand van hebben ;D

Wordt vervolgd
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hulpgevraagd K-jet B21et b.b. 0 4.497 28 June 2016, 21:19
Laatste bericht: b.b.
  Afstellen ontsteking B21ET b.b. 0 4.303 3 May 2016, 11:49
Laatste bericht: b.b.
  B21ET start niet meer Karinsky 4 27.908 28 September 2014, 20:54
Laatste bericht: Karinsky
  b21ET : Is een "pissende" injector te herkennen? edwin 3 7.125 7 August 2014, 21:16
Laatste bericht: edwin
  Turbo B21ET vervangen vraagje Karinsky 34 78.796 9 July 2014, 22:22
Laatste bericht: Karinsky
  manual boost controller B21et met een TD04 turbo edwin 14 23.258 16 February 2014, 21:15
Laatste bericht: edwin
  Vacuum slangen op op B21ET HansDAF 13 16.831 2 September 2013, 12:26
Laatste bericht: Stevves
  "Hamerende" B21ET BartMandersRacing 34 21.417 19 August 2012, 07:55
Laatste bericht: BartMandersRacing
  Turbohoedje voor B21ET vs B21TIC Coenraad 5 5.180 27 February 2012, 14:25
Laatste bericht: BartMandersRacing
  Project B21ET eruit en B230FT erin. 245 turbo 1984 herbe777 83 60.058 10 December 2011, 22:19
Laatste bericht: LJ

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)