Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stotteren/bokken b21ET
Kreeg vandaag te horen dat de auto nu goed rijdt, maar dat deze nog steeds bij vol gas iets inhoud. Zij geven aan dat de verdeler/luchtweger alsnog niet helemaal goed meer zou zijn. ??? :-\. Iemand een idee wat hier niet goed aan kan zijn. Zij zelf hadden het al wel over dat er een paar rubbertjes waren vervangen.

Mijn vader gaf ook aan dat hij nog steeds niet echt onder de indruk was van het vermogen van de auto. Hij trek wel gewoon goed, maar voorheen hadden wij echt een beetje het duwtje in de rug gevoel als de turbo inkwam. Nu is dit nog steeds niet echt het geval en dat met een totaal gereviseerde motor en turbo (zit toch nog niets niet goed in het k-jet systeem denk ik).

Morgen ga ik er zelf ook voor het eerst weer in rijden. Kan dan pas echt iets zinnigs zeggen hierover. Mijn vader vind het nu wel best zo, omdat hij toch op LPG gaat rijden. Heeft geen zin in verdere kosten t.a.v. de brandstofinjectie. Is al duur genoeg zo...
Antwoord
En hoe is 't CO nu afgesteld ?
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
hoe zijn je benzine drukken??

zijn de injectors wel in orde.
is de hoofdpomp nu vervangen voor een nieuwe??
is de tankpomp ok
Antwoord
Op alle vragen heb ik nu nog geen direct antwoord. Zal vanavond op al deze vragen een antwoord proberen te krijgen en dit morgen even toevoegen.

Antwoord
zo laten zou ik zeggen:
* eerst zorgen voor apk
* dan Kaasie heeeeel lief aankijken
* en op naar Texel als testrit!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
succes

ben benieuwd
Antwoord
suc6..vanavond de auto opgehaald bij de garage. Starten ging heel lastig, eerder startte de auto zonder gas te geven direct. Nu moet je absoluut een handje helpen. De auto bleef moeilijk stationair draaien, maar de auto reed echt veel beter. De turbo geeft veel meer boost en is duidelijker merkbaar. Zoals gezegd wel het idee dat de auto meer wil, maar nog ergens wordt belemmerd.

In de loods nieuwe veren en schokbrekers gemonteerd achter. De auto klakte heel erg tijdens rijden over hobbels etc. Nu weer ok! De auto wilde later echter niet meer stationair draaien. Constant gasgeven is nu noodzakelijk. Daarbij lekt de brandstofpomp onder de auto. De auto wordt morgen dus weer opgehaald.

De man van de garage is er van overtuigd dat de luchtweger kapot is. Om deze reden zou de auto het ene moment wel gewoon stationair draaien en het andere moment dus weer niet ??? Vindt het zelf vreemd. Het brandstofrelais werkt wel ok, pompen gaan netjes aan en uit bij starten en afslaan.

Dit alles zeer frustrerend kan ik je vertellen zeker na het afrekenen van €700 (wel incluis afstellen camber en sporing etc.).

Kan het zo zijn dat de luchtweger kapot is en dat dit het stationair / niet stationair veroorzaakt.

Nogmaals, motor loopt een stuk beter tijdens rijden, maar stationair dus prut.

U hoord van ons... :'(
Antwoord
Ticcie schreef:zo laten zou ik zeggen:
* eerst zorgen voor apk
* dan Kaasie heeeeel lief aankijken
* en op naar Texel als testrit!

De 2e optie is wat lastig maar lukt wel als je een webcam hebt ;D
De 3e optie is natuurlijk de beste Wink
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
kom maar langs aankomende zaterdag.

de luchtweger is niet kapot.
het is de afstelling van alles.

de k-jets zijn al zo lang uit de running en de monteurs die er mee gewerkt hebben ook onder tussen.
als je niet weet wat je af moet stellen gaat het niet goed.
het zal me nix verbazen als alles buiten de waardens staat.

ik hoor het wel.
Antwoord
Heb nog niets gehoord vandaag, heb mijn pa ook niet gesproken over eventuele nieuwtjes rondom de auto.

Ik weet niet of het komend weekend gaat lukken (ik neem aan dat je niet vandaag bedoelde!?), ik zal het met mijn vader overleggen wat hij wil. Ik laat het snel weten als wij de auto weer terughebben. In iedergeval bedankt voor het aanbod. Een testrit naar Texel is zeker geen straf ;D.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hulpgevraagd K-jet B21et b.b. 0 4.497 28 June 2016, 21:19
Laatste bericht: b.b.
  Afstellen ontsteking B21ET b.b. 0 4.303 3 May 2016, 11:49
Laatste bericht: b.b.
  B21ET start niet meer Karinsky 4 27.908 28 September 2014, 20:54
Laatste bericht: Karinsky
  b21ET : Is een "pissende" injector te herkennen? edwin 3 7.125 7 August 2014, 21:16
Laatste bericht: edwin
  Turbo B21ET vervangen vraagje Karinsky 34 78.790 9 July 2014, 22:22
Laatste bericht: Karinsky
  manual boost controller B21et met een TD04 turbo edwin 14 23.258 16 February 2014, 21:15
Laatste bericht: edwin
  Vacuum slangen op op B21ET HansDAF 13 16.831 2 September 2013, 12:26
Laatste bericht: Stevves
  "Hamerende" B21ET BartMandersRacing 34 21.417 19 August 2012, 07:55
Laatste bericht: BartMandersRacing
  Turbohoedje voor B21ET vs B21TIC Coenraad 5 5.180 27 February 2012, 14:25
Laatste bericht: BartMandersRacing
  Project B21ET eruit en B230FT erin. 245 turbo 1984 herbe777 83 60.029 10 December 2011, 22:19
Laatste bericht: LJ

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)