Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
welke kneusen garage stelt een k-jet. turbo af op 0.5% co.
zet hem op 2% dan zit je binnen de apk grens voor deze auto's.
en je hebt een rap bakkie.
ik draai ook altijd rond de 2 - 2.5% nooit geen problemen gekend.
voor het zelfde geld draai je de motor in puin.
doe voorzichtig met een te schrale turbo.
laat je co nog es na meten.
misschien kan er nog een beetje bij of hij staat te rijk.
dat is ook zonde dat je te veel benzine de uitlaat in laat verdwijnen.
het schroefje is vrij nauwkeurig en je hoeft maar weinig te verdraaien voor een groot verschil.
rechtsom (klok mee) is meer en linksom (tegen klok in) is minder co
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
voor de APk zette ik 'r ook arm (<0.5%) maar nu zit ze tegen de 3% ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
hey daanheijn
Ok, lijkt een beetje op het probleem waar wij ook mee zitten (zie topic motor verzuipt). Systeemdruk is iets wat wij echter niet zelf kunnen meten.
kan best gemeten worden.
je moet alleen de kennis en spullen er voor hebben.
zie topic na 5 jaar k-jet. opgang brengen
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
3% is stevig PP.
volgens mij beslist niet nodig.
dan is hij op het hele toeren gebied te rijk.
zonde van de benzine en nog gevaarlijk voor je motor ook.
probeer het eens met 2-2.5%
mocht dit niet lekker lopen kan je altijd weer terug naar je 3%
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
yep I know, maar slangen zijn beetje poreus aan het worden, heb af & toe een vacuumlek, weet alleen niet precies waar :-\
had al problemen met schroef achter de stationair stelschroef, en ze wil nu ook nog wel eens bokkig zijn als ze warm is, toerental varieerd dan ineens tussen 500 RPM & 1000 RPM :

:

:

:

, maar kan ook zomaar weg zijn.
OD werkt ntw ook alleen als het blok warm is, zal wel een olieprobleem in de bak zijn, maar ja, tijdtijdtijd :'( :'( :'(
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
kan een combi wezen met te hoog co en afsteling gasklep en je stationair schroef.
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Citaat:laat je co nog es na meten.
misschien kan er nog een beetje bij of hij staat te rijk.
Yep,
Ondanks dat het stotterprobleem weg is, en dat ie weer rijdt als een kanon ga ik toch die afspraak maken met
Speedcentre te Geldermalsen .
Er gaat toch niets boven een rollenbankafstelling voor ontsteking en CO.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
De gasklep, zit die in de ''turbo-trommel'' op het inlaatspruitstuk. Wat kan hierbij het probleem zijn en hoe kan ik controleren of deze correct staat. Is hier een waarde of meetmogelijkheid voor?
Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
Edwin, dat afstellen op de rollerbank, wat kost dat ongeveer?
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
hey daanheijn.
de gasklep zit idd onder het zwarte trommeltje op het inlaatspruitstuk.
als je het co gaat verstellen moet ook de stationair bij stellen want hij zal afslaan.
als alles behoorlijk moet worden bij gesteld heb je kans dat je met de zwarte stelschroef niet meer verder kan.
dan moet je de gasklep zo verstellen dat je met de zwarte stelschroef weer verder kan.
hier op texel betaal je â¬15,- per run.