Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stotteren/bokken b21ET
#11
welke kneusen garage stelt een k-jet. turbo af op 0.5% co.
zet hem op 2% dan zit je binnen de apk grens voor deze auto's.
en je hebt een rap bakkie.
ik draai ook altijd rond de 2 - 2.5% nooit geen problemen gekend.

voor het zelfde geld draai je de motor in puin.
doe voorzichtig met een te schrale turbo.
laat je co nog es na meten.
misschien kan er nog een beetje bij of hij staat te rijk.
dat is ook zonde dat je te veel benzine de uitlaat in laat verdwijnen.
het schroefje is vrij nauwkeurig en je hoeft maar weinig te verdraaien voor een groot verschil.
rechtsom (klok mee) is meer en linksom (tegen klok in) is minder co
Antwoord
#12
voor de APk zette ik 'r ook arm (<0.5%) maar nu zit ze tegen de 3% ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
#13
hey daanheijn

Ok, lijkt een beetje op het probleem waar wij ook mee zitten (zie topic motor verzuipt). Systeemdruk is iets wat wij echter niet zelf kunnen meten.

kan best gemeten worden.
je moet alleen de kennis en spullen er voor hebben.
zie topic na 5 jaar k-jet. opgang brengen
Antwoord
#14
3% is stevig PP.
volgens mij beslist niet nodig.
dan is hij op het hele toeren gebied te rijk.
zonde van de benzine en nog gevaarlijk voor je motor ook.
probeer het eens met 2-2.5%
mocht dit niet lekker lopen kan je altijd weer terug naar je 3%
Antwoord
#15
yep I know, maar slangen zijn beetje poreus aan het worden, heb af & toe een vacuumlek, weet alleen niet precies waar :-\
had al problemen met schroef achter de stationair stelschroef, en ze wil nu ook nog wel eens bokkig zijn als ze warm is, toerental varieerd dan ineens tussen 500 RPM & 1000 RPM :Smile :Smile :Smile :Smile, maar kan ook zomaar weg zijn.
OD werkt ntw ook alleen als het blok warm is, zal wel een olieprobleem in de bak zijn, maar ja, tijdtijdtijd :'( :'( :'(
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
#16
kan een combi wezen met te hoog co en afsteling gasklep en je stationair schroef.
Antwoord
#17
Citaat:laat je co nog es na meten.
misschien kan er nog een beetje bij of hij staat te rijk.

Yep,

Ondanks dat het stotterprobleem weg is, en dat ie weer rijdt als een kanon ga ik toch die afspraak maken met
Speedcentre te Geldermalsen .
Er gaat toch niets boven een rollenbankafstelling voor ontsteking en CO.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#18
De gasklep, zit die in de ''turbo-trommel'' op het inlaatspruitstuk. Wat kan hierbij het probleem zijn en hoe kan ik controleren of deze correct staat. Is hier een waarde of meetmogelijkheid voor?
Antwoord
#19
Edwin, dat afstellen op de rollerbank, wat kost dat ongeveer?
Antwoord
#20
hey daanheijn.

de gasklep zit idd onder het zwarte trommeltje op het inlaatspruitstuk.
als je het co gaat verstellen moet ook de stationair bij stellen want hij zal afslaan.
als alles behoorlijk moet worden bij gesteld heb je kans dat je met de zwarte stelschroef niet meer verder kan.
dan moet je de gasklep zo verstellen dat je met de zwarte stelschroef weer verder kan.

hier op texel betaal je €15,- per run.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hulpgevraagd K-jet B21et b.b. 0 4.497 28 June 2016, 21:19
Laatste bericht: b.b.
  Afstellen ontsteking B21ET b.b. 0 4.303 3 May 2016, 11:49
Laatste bericht: b.b.
  B21ET start niet meer Karinsky 4 27.908 28 September 2014, 20:54
Laatste bericht: Karinsky
  b21ET : Is een "pissende" injector te herkennen? edwin 3 7.125 7 August 2014, 21:16
Laatste bericht: edwin
  Turbo B21ET vervangen vraagje Karinsky 34 78.770 9 July 2014, 22:22
Laatste bericht: Karinsky
  manual boost controller B21et met een TD04 turbo edwin 14 23.257 16 February 2014, 21:15
Laatste bericht: edwin
  Vacuum slangen op op B21ET HansDAF 13 16.831 2 September 2013, 12:26
Laatste bericht: Stevves
  "Hamerende" B21ET BartMandersRacing 34 21.417 19 August 2012, 07:55
Laatste bericht: BartMandersRacing
  Turbohoedje voor B21ET vs B21TIC Coenraad 5 5.180 27 February 2012, 14:25
Laatste bericht: BartMandersRacing
  Project B21ET eruit en B230FT erin. 245 turbo 1984 herbe777 83 60.029 10 December 2011, 22:19
Laatste bericht: LJ

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)