Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stationair 240Turbo probleem blijft!
#1
Hopende dat 1 van jullie de oorzaak weten:
Bij de koude start elke ochtend heeft mijn motor een andere toerental
De ene ochtend 2000toeren de ander ochtend 500toeren.
Of een andere ochtend valt hij zelf weg na 1 minuut.
Als ik weg rij met die 2000 toeren,zakt het stationaire toerental,uiteraard als ik ergens moet stoppen langzaam terug naar een toerental van 750.En soms moet ik hem zelfs bij regelen om niet weg te vallen.
Soms gebeurd dit zelfs na een rit als ik er al 2okm op heb zitten.
Hulpluchtregelaar reeds vernieuwd,rotor,bougies,kabels en de kleppen netjes gesteld.
Dat helpt in ieder geval niet.
Is mijn benzinepomp van de tank soms de oorzaak ?
Is hij degene die zorgt dat ik elke dag handmatig het toerental moet bij stellen?
Ik hoop dat 1 van jullie mij hierin duidelijkheid wil verlenen.
Het is het enige minpuntje van dit fijn rijdend strijkijzertje,maar wel een rot minpuntje,want ja ook de vrouwelijke kant in het gezin rijd ermee,en die vindt dat maar niks,en dat kan ik bevestigen.


Antwoord
#2
Lijkt toch op een valse lucht probleem.
Dus alle slangen , flenzen enz. maar weer nalopen.
Is de carterontluchting schoon ?
Niet dat dat de oorzaak is , maar omdat het valse lucht lijkt te zijn ,zou ik het hele luchtgedeelte nalopen.
Ook de kleine slangen van de vacuumvervroeging en de warmloopregelaar kunnen verdacht zijn.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#3
Waar zit die carter ontluchting exact?
Daar heb ik nog niet naar gekeken.
Antwoord
#4
Onder je inlaatspruitstuk.
Antwoord
#5
Hier nog een "exploded view "


Citaat:http://www.fcpgroton.com/images/crankcaseventturbo.jpg

Met name onderdeel 4 ( flametrap ) zit nog wel eens dicht.
Conrtoleer dus of alle slangen open zijn .
Dit schema is van een 740 en is dus in detail anders dan de 240.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#6
volgens mij is dit schema wel van een 200 Wink
700 heeft ontsteking achterop, tegen paravan aan
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
#7
Schema komt hier vandaan :
Citaat:http://www.fcpgroton.com/volvo700900oiltrap.htm

Daar wordt niet gesproken over een 240 .
Ik tik ook stomweg maar wat er staat.
Maar de eerste serie 740 (turbo) had toch de verdeler aan de zijkant ??
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#8
Bedankt voor de tips edwin.
wordt vervolgd....
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230F probleem met één cylinder stoffel 18 2.940 6 April 2025, 21:21
Laatste bericht: stoffel
  Motor blijft koud? Boet 4 528 3 March 2025, 21:07
Laatste bericht: Dopski
  Zenith 175 cd Carburateur probleem Richard 2 746 17 September 2024, 09:07
Laatste bericht: Richard
  Olielampje brandt bij stationair draaien - OPGELOST - Boet 8 1.846 24 July 2024, 15:42
Laatste bericht: Boet
Star Help! Veel te hoog stationair 01Dennis10 1 966 30 April 2023, 16:52
Laatste bericht: Marc1970
  Probleem D Jetronic Coenraad 1 1.169 5 February 2023, 12:32
Laatste bericht: Coenraad
  Stationair Nicolaas H 3 2.394 16 January 2022, 12:18
Laatste bericht: Grey240Polar
  B230K stationair Volvo-MSX 2 1.997 15 October 2021, 16:10
Laatste bericht: skidje
  Motor slaat over net boven stationair toerental Arnic 6 4.871 13 August 2021, 09:02
Laatste bericht: Grey240Polar
  motor hapert even vanaf stationair Arnic 5 4.953 2 August 2021, 16:37
Laatste bericht: Arnic

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)