Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stotteren/bokken b21ET
#1
Betreft b21ET in de Amazon.

Tijdens deeellast (tot ong 70 km )blijft ie licht bokken en stotteren.
Alsof ie even geen benz.of vonk krijgt
Geen backfires en reageert ook goed op het gas.

Hoe meer de motor belast wordt des te minder wordt het verschijnsel.

Wat er allemaal vernieuwd is :
bougies
kabels
rotor
verdeelkap
inspuiters ultrasoon gereinigd (sproeibeeld was goed )
CO- gehalte bij stationair oke
ontsteking op "tijd"

Roept u maar.......

Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#2
drukken meten in je k-jet. systeem.

hebben ze de injectors ook op de test bank gehad.??

Antwoord
#3
Yep ....de drukken heb ik gecontroleerd.
Systeemdruk is 5,2 bar ,en de control pressure ligt ook binnen specificaties.

De injectors zijn bij Bosch getest en op de vraag of ze een mooi beeld gaven ,kreeg ik "goed "als antwoord.
'k heb het dus niet zelf kunnen zien. Sad

Toch bedankt voor het meedenken...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#4
loopt ie stationair mooi? Zo niet, misschien een klep die blijft hangen / gaatje oid?
compressie al gemeten?

lastig.....
Antwoord
#5
Ok, lijkt een beetje op het probleem waar wij ook mee zitten (zie topic motor verzuipt). Systeemdruk is iets wat wij echter niet zelf kunnen meten.
Antwoord
#6
Citaat:loopt ie stationair mooi?

Stationair loopt ie zo mooi als een Husqvarna....
En compressietest zal ik binnenkort eens uitvoeren .

Neem eerdaags kontakt op met Speedcentre in Geldermalsen om 'm op de Dyno te zetten.
Zo hoop ik te weten te komen of het een brandstof of een ontsteking probleem is .
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#7
Zelf maar even op onderzoek gegaan .
Tijdens accelereren weer bokken, inhouden.
Nou was het CO keurig afgesteld op 0,5 ,dus stond eigenlijk goed.
Een 3 mm inbus sleutel gekocht en de CO schroef maar eens ong. 10 graden in gedraaid (dus meer benz.)

Probleem weg !!!

Als ik nu accelereer komt de turbo "in " en de motor pakt dan wel goed op.

Die 0,5 CO is -bij oudere wagens- een richtwaarde maar wil niet zeggen dat ie dan ook mooi loopt .
Een beetje rijker is altijd al beter geweest .

Nogmaals bedankt voor het meedenken
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#8
Klinkt inderdaad precies als het probleem dat wij hebben. In ons geval is de brandstofdruk echter gemeten op 4 bar. Hier zit dus ook al een probleem en de auto krijgt bij belasting hierdoor dus ook niet genoeg benzinde. Was het bij jou ook zo dat de auto ook goed reed tot het moment dat de turbo meter in het gele gebied kwam? Daarna dus bokken en inhouden.
Antwoord
#9
Ik heb geen turbodrukmeter maar aan de "fluit " en de duw in de rug kan ik wel merken of ie bezig is.
Eerst goed lopen , dan met accelereren de turbo optoeren.
En op dat moment dus bokken en stotteren .( en vervolgens dat "petje "lachend er vandoor waar ik eerst naast zat)

Bij mij was het de CO schroef en bij jouw is het dan (hoogstwaarschijnlijk ) die benzinedruk.
Het resultaat is hetzelfde : te weinig benz. en teveel lucht.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#10
dat viel dan reuze mee!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hulpgevraagd K-jet B21et b.b. 0 4.497 28 June 2016, 21:19
Laatste bericht: b.b.
  Afstellen ontsteking B21ET b.b. 0 4.300 3 May 2016, 11:49
Laatste bericht: b.b.
  B21ET start niet meer Karinsky 4 27.908 28 September 2014, 20:54
Laatste bericht: Karinsky
  b21ET : Is een "pissende" injector te herkennen? edwin 3 7.125 7 August 2014, 21:16
Laatste bericht: edwin
  Turbo B21ET vervangen vraagje Karinsky 34 78.700 9 July 2014, 22:22
Laatste bericht: Karinsky
  manual boost controller B21et met een TD04 turbo edwin 14 23.256 16 February 2014, 21:15
Laatste bericht: edwin
  Vacuum slangen op op B21ET HansDAF 13 16.830 2 September 2013, 12:26
Laatste bericht: Stevves
  "Hamerende" B21ET BartMandersRacing 34 21.416 19 August 2012, 07:55
Laatste bericht: BartMandersRacing
  Turbohoedje voor B21ET vs B21TIC Coenraad 5 5.180 27 February 2012, 14:25
Laatste bericht: BartMandersRacing
  Project B21ET eruit en B230FT erin. 245 turbo 1984 herbe777 83 60.027 10 December 2011, 22:19
Laatste bericht: LJ

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)