Topics: 9
Hallo,
Sinds kort start de volvo moeilijk op benzine en als hij dan eenmaal loopt, loopt hij op drie pitten. Zodra hij overschakelt op lpg (gebeurt automatisch) loopt de auto perfect. Wie heeft er een idee wat dat zou kunnen zijn?
Volvo 240 GLT<br />Volvo 240 VAN (overleden)<br />Volvo 340 met jarratel aandrijving
Toevallig starte de mijne de afgelopen dagen ook op 3 cilinders. Als hij eenmaal wat warmer werd ging hij op 4 lopen.
Gaat hij automatisch over als hij op een bepaalde temperatuur is?
Misschien is het vocht? Misschien staat de onsteking fout (wat bij de mijne het geval was).
Ik roep maar wat...
Ja had ik ook al zitten denken aan de ontsteking maar ik had dan het idee dat die dan ook moeilijker op gas zou gaan lopen. Ja hij schakelt zelf over bij een bepaalde temperatuur, gebeurt vrij snel. Als ik ervoor kies om op benzine te blijven rijdenen hij komt op temperatuur blijft hij net zo "slecht" lopen.
Volvo 240 GLT<br />Volvo 240 VAN (overleden)<br />Volvo 340 met jarratel aandrijving
Topics: 36
Zou best een verstopte injector kunnen zijn...
Gooi eens een flesje injectorreiniger in de tank en ga een flink stuk rijden op benzine. Kijk op je verschil merkt.
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Oke bedankt. Ga gelijk een flesje halen en houd jullie op de hoogte van het resultaat. Dat is toch dat spul van wyne's? ???