Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
Onlangs bij volvo langsgeweest omdat ik eerder op dit forum had aangegeven dat de brandstofpomp onder de auto zo'n herrie maakt tijdens het pompen (wellicht te lang droog gestaan). Zij gaven echter aan dat alle brandstofpompen, zoals geplaatst op het rekje onder de auto, verder identiek zijn en dat ze allemaal een werkdruk leveren van ongeveerd 5 bar. Hiermee zou dus volgens volvo de brandstof pomp van een B21et te vervangen zijn voor een willekeurige brandstofpomp van alle andere E modellen.
Nu heb ik hier mijn twijfels over en wil ik hier nog even nagaan wat jullie hier van weten?
Daarbij nog eenmaal de vraag (val in herhaling). Of het klopt dat in stand II van het contact de branstofpompen continu blijven draaien. Indien dit niet zo zou moeten zijn, waar kan ik het beste beginnen met de zoektocht van dit probleem?
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Bij de LH injectie draait de pomp even in stand II, maar om door te draaien moet de computer een draaiende motor "zien".
Ik vermoed dat dat bij andere injectiemodellen ook zo is, om te voorkomen dat bij een ongeluk de benzine vrolijk over de straat spuit.
Max pompdruk bij LH systeem: 70-92 psi
Max pompdruk mechanische injectie: 65-90 psi vlgs. Haynes
Dat lijkt genoeg op elkaar, ongeveer 5 bar voor alle injectiepompen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
Prima, ik al dan zeker nog even gaan kijken naar de aansluiting van de brandstofpompen. Dit lijkt mij inderdaad ook niet de bedoeling ;D
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Verwissel eens het pomprelais met een ander exemplaar !
Als ik het goed heb bevind zich deze nabij de stuurkolom.
Het is een groen , vierkant "Bosch "relais .
Waarschijnlijk blijven de kontakten kleven .
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
kan ook wit zijn, dat relais ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Yep....kan ook een verdwaalde witte zijn.
Ik weet ook niet alles
De info heb ik vergaard op :
http://www.homestead.com/volvo2/relayinfo.html
Hier staat ook een hoop K-jetronic spul op:
http://www.volvoclub.org.uk/tech/fuel_in...onic.shtml
veelgestelde vragen over pompen :
http://www.swedishbricks.net/faq/fuelpumps.html
De "groene "relais heb je in 16 amp. en in 30 amp uitvoering . beide functioneren ze precies hetzelfde ,
maar de laatstgenoemde is zwaarder uitgevoerd .
Als het kan , ga voor de 30 amp.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
Bedankt voor de info. Zal het relais zeker nakijken. Beetje contactspray is sowieso denk ik wel een goede optie vooraf. Via k-jet.org heb ik inmiddels ook bedradingsschema's van het brandstofinjectie systeem van de turbo gedownload. Hiermee moet ik een heel eind komen en kan ik inderdaad het relais eens vervangen als de bedrading zelf wel goed zit aangsloten.
Bedankt voor het meedenken.
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Die "K-jet.org " site kende ik nog niet .
Wat zijn fora toch goud waard ....(of is het forums )
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
daanheijn schreef:Bedankt voor de info. Zal het relais zeker nakijken. Beetje contactspray is sowieso denk ik wel een goede optie vooraf. Via k-jet.org heb ik inmiddels ook bedradingsschema's van het brandstofinjectie systeem van de turbo gedownload. Hiermee moet ik een heel eind komen en kan ik inderdaad het relais eens vervangen als de bedrading zelf wel goed zit aangsloten.
Bedankt voor het meedenken.
Niet doen! Behouds de hele dure contactsprays laten ze allemaal een
niet geleidend residu achter! M.a.w. het contact lijkt beter te worden, maar uiteindelijk alleen maar slechter
Wil je het perse gebruiken, veeg het dan altijd weg op de plekken waar je het hebt gespoten.
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
Ok, een klein waterproof schuurpapiertje dan om te beginnen.