3 September 2007, 21:22
Mea culpa, mea maxima culpa. Niet goed genoeg gelezen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
knipperlicht defect volvo 240 estate
|
3 September 2007, 21:22
Mea culpa, mea maxima culpa. Niet goed genoeg gelezen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
3 September 2007, 21:24
Hej , tof van alle vele reacties...
ik ga er direct me aan de gang. Ik begin met de relais te vervangen cq de schakelaar. Dat is het meest eenvoudig en misschien het snelst. Ik zat zelf nog aan de massa te denken, dus dat pak ik ook nog eens een keer mee. thanks en jullie horen het resultaat nog. maci
3 September 2007, 23:00
Peter Timmer levert perfecte knipperstokjes! ;D
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
4 September 2007, 19:31
maci schreef:In het begin was het nog zo dat wanneer ik het stuur iets naar beneden druk, de verklikker weer begon te knipperen en dat dan mijn knipperlicht het ook weer deed. Nu helpt niets meer... Toch vreemd... Volgens mij is een knipperlichtrelais of helemaal defect of helemaal niet maar nooit een beetje ![]()
4 September 2007, 19:58
deusjevo schreef:Peter Timmer levert perfecte knipperstokjes! ;D Dank :-* Maar die voorraad is niet onuitputtelijk :-\
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
4 September 2007, 21:30
kost dat dan
![]() ik heb de stengel eraf gehad, maar nog wel aangesloten. OOk toen was het wanneer ik aan het stuur drukte, dat hij het deed. Ik heb inmiddels een beetje teflon spray erop gespoten, zowel op het schakel gedeelte als op de stuurstang. Nu werkt niets meer. Ik denk dan ook dat het aan een stuur stekkertje ligt, die massa moet maken en versleten is. Door de spray zal het nu wel helemaal niet meer werken. ff schoonmaken dus. Het knipper relais vervang ik ook maar voor de zekerheid. Heb je die ook op voorraad ?
4 September 2007, 21:35
Spuit de contacten maar eens door met remmenreiniger. Teflon geleidt geen stroom
![]() Wees niet zuinig en haal de hendel een paar keer flink op en neer. En goed laten drogen voordat je m weer aansluit. De massa moet idd goed contact maken. Desnoods een nieuw massakabeltje trekken. Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
4 September 2007, 22:06
Die teflon moet er idd af!!
Die knipperstokjes kosten bij mij alleen maar verzendkosten, hetzelfde geldt voor een relais. Probleem is alleen dat ik voor relais eerst in mijn eigen auto moet kijken welk relais het is en dan heel diep zal moeten spitten op mijn zolder (beetje vol en een beetje een bende). Maar als je het echt nodig hebt, wil er best een keer tijd aan besteden. Probeer eerst de stengel en de stekkerverbindingen maar. Misschien loop je in je eigen omgeving nog wel tegen een relais aan.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
5 September 2007, 20:14
:o super bedankt, dat is nog eens service... Ik zal eerst de tip met remmenreiniger proberen en proberen het teflon eraf te krijgen. Mocht het niet lukken, dan meld ik mij voor het stengeltje... dat van het relais wil ik je niet aandoen. Mocht je er toch toevallig tegen aan lopen, dan scheelt het natuurlijk wel om beide gelijk toe te zenden... maar dat is voor later.
Kan het kloppen dat achter het stuur een contact 'schijfje' zit ... ik heb alleen nog geen steeksleutelnr 27 om het stuur eraf te schroeven, maar ik vermoedt dat daarachter wel eens het euveltje kan zitten.. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|