Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Achterremmen steeds weer vast.
De remblokmntageset zal -aan de prijs te zien- bestaan uit de borgplaatjes en splitpennetjes.
Antwoord
Bozzma schreef:Scandcar heeft inderdaad goedkope.... Maar ik kreeg wel een heel vaag setje opgestuurd. Het werkt goed, dat wel. Maar weet dat je voor iets meer nieuwe OEM Volvo klauwen hebt. Zo heel erg duur zijn ze niet !

wat kosten deze dan?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
OK, ik denk ik bel Volvodealer HOEKE in Delft (vlakbij mn werk) even op voor de prijzen. Maar ik moet zeggen dat mn broek nu wel weer op mn enkels hangt. :o Sad
Citaat: SCANDCAR HOEKE DELFT
270164 Rem blok set A 140/164/240/260/P1800E/ES Girling € 26,65 € 27,00
1330310 Rem handremschoen set 240/260/740/760/940/960 € 16,80 € 25,30
50636 Rem klauw LA 240/260 Girling RUIL € 57,50 € 87,00
50637 Rem klauw RA 240/260 Girling RUIlL € 57,50 € 87,00

(Alles EX BTW)
Zowieso komt er nog €50 borg bij bij Scandcar. Dat heb ik maar niet gevraagd bij Hoeke want die €87,- zei me al voldoende.

Antwoord
of toch maar revisiesetjes bestellen... :Smile
Antwoord
bel gewoon voor de gein even met Brezan,
of Ronald van estateservices in Obdam, en als je alles wilt vergelijken: doe Walter (Maffiakoning) ook even raadplegen, krijgen tenslotte korting
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Saint,

Is dit probleem specifiek voor de achteremmen, of ook voor?

Is dit het beeld wat je hebt: Vaag aanblijven lopen na remmen en een tijdje later is het weer vrij. Het gebeurt soms, dus niet altijd.

Dit is een fenomeen dat aan de rembekrachtiger kan liggen. Door stilstand kan hier intern wat roest ontstaan. De bekrachtiger geeft de rem dan niet goed vrij. Dit is eenvoudig te controleren: koppel de vacuumslang los van de bekrachtiger (wel goed afdoppen). Nu zal de auto zwaarder remmen, maar de remmen zijn meteen weer vrij.
Helaas is een combinatie van vastzittende klauwen en bekrachter ook mogelijk Sad
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord
Als je net koud begint te rijden heb ik het idee dat alles gewoon nog soepeltjes loopt. Echter na een paar kilometer voel je (vooral bij t stoplicht) dat de remmen (en ik heb het idee dat dat alleen de achterste zijn) ietsje vast blijven staan.

Rembekrachtiger...dat is die grote ronde doos toch? Ik heb ook nog een nieuwe remcilinder liggen namelijk. (het gietijzeren deel onder het remolietankje. Kan t daar aan liggen?

Ik zal Volvomaffia ff een bericht sturen als ik meer weet.
Antwoord
Ja, de rembekrachtiger is die ronde doos voorop de hoofdremcilinder.
Dat het probleem zich achter duidelijk laat zien, kan eventueel aan de remkracht verdeling liggen bij matig remmen. En let op, hoewel de rembekrachtiger en hoofdremcilinder als een geheel eruit zien, zijn het toch twee verschillende onderdelen.

Die grap van blijven remmen had ik ook op mijn Scimitar GTE se5 uit 1970. Maar daar zit de rembekrachtiger echt apart van de hoofdremcilinder (de een links en de ander rechts). En die wagen heeft een enkel remsysteem, niet gescheiden. Dat maakt de zaak iets eenvoudiger. Bij elke 240 is het wat meer puzzelwerk, zeker met de remkrachtverdelers.
Gegroet,

Erik

Antwoord
OK, dat die twee onderdelen gescheiden zijn wist ik al. Ik kan dus nu a de remcilinder vervangen want ik heb een splinternieuwe op de plank liggen (€18,- ex verz kosten via Ebay :-*)

Als ik jou zou hoor kan het dus ook het remverdeelblokje zijn dat bevestigd zit onderaan de chassisbalk in de motorruimte? Dat blokje ziet er ietwat roestig uit.
Antwoord
TheSaint77 schreef:OK, dat die twee onderdelen gescheiden zijn wist ik al. Ik kan dus nu a de remcilinder vervangen want ik heb een splinternieuwe op de plank liggen (€18,- ex verz kosten via Ebay :-*)

Als ik jou zou hoor kan het dus ook het remverdeelblokje zijn dat bevestigd zit onderaan de chassisbalk in de motorruimte? Dat blokje ziet er ietwat roestig uit.

Die hoofdremcilinder heb je mooi goedkoop! Ik ken hele andere prijzen (voor andere merken).

Ja, dat remkrachtverdeelblokje kan wel een mede oorzaak zijn. Maar dat ligt dan meer op het vlak dat met geringe remkracht er veel kracht naar achter gezet wordt en weinig naar voor. Bij hard remmen is dat net andersom.
Gegroet,

Erik

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Achterremmen volvo 264 Prins 2 4.803 30 August 2016, 22:10
Laatste bericht: Prins
  zuiger in remklauw zit vast, wat nu? waz 24 57.322 18 June 2016, 16:04
Laatste bericht: jos245
  Achterremmen rikus 1 2.630 2 November 2013, 18:31
Laatste bericht: Dirk342
  Achterremmen Girling vs. ATE Kwekkel 10 9.528 12 January 2013, 12:43
Laatste bericht: Kwekkel
  Voorremmen vast na een paar kilometer Kwekkel 24 18.326 8 April 2012, 00:12
Laatste bericht: oudevolvo
  Handrem Vast Raasveld 3 5.696 26 January 2012, 16:27
Laatste bericht: volvomike
  achterremmen vast p245 4 3.621 27 April 2011, 19:12
Laatste bericht: aernout
  Schroefje om remschijf vast te zetten noodzaak? Jeroen V 6 7.493 16 March 2010, 21:30
Laatste bericht: mvgeffen
  zuiger remklauw vast en ontluchtingsnippel afgebroken. rijschooljeroen 12 14.037 4 September 2009, 23:01
Laatste bericht: TheSaint77
  Aanlopen handrem bij koud weer ovlov 2 4.327 12 February 2008, 23:52
Laatste bericht: ovlov

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)