Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vervolg revisie onderblok B21ET
Het blok zal zo origineel mogelijk blijven ivm proef met LPG. De aanwezige onderdelen zoals spruitstuk etc (ook uitlaatspruitstuk is nog heel!) is gewoon weer bruikbaar reinigen/spuiten, nieuwe pakkingen etc. Hier en daar wordt eventueel iets gevlakt.

Over de turbo gesproken, kan ik vertellen dat er inmiddels al een compleet gereviseerde bij ons thuis ligt :Smile Eigenlijk is gewoon alles nieuw. Het slakkenhius was gescheurd bij de oude versie:

[Afbeelding: dscf4463ac9.th.jpg]

We hebben de turbo laten revisieren bij Turbochargers in Amserfoort http://www.turbochargers.nl/. Goeie service in iedergeval.

Nadat de turbo straks weer goed loopt op benzine en LPG is een eventuele intercooler een latere stap. (Aangezien ik niet degene ben die de boel financiert, moet ik soms mijn enthausiasme een beetje indammen ;D).

Antwoord
Das mooi. Heb je daar nog een mooie foto van? Een turbo in nieuwstaat, dat is toch wel iets om kippenvel van te krijgen ;D
Heb je trouwens een olie + watergekoelde? En mag ik misschien vragen wat je ervoor betaald hebt? Hoeft niet hoor. Is je spruitstuk niet gescheurd trouwens? Dat was bij mij overigens wel het geval. En zit er bij jou trouwens een pakking tussen de turbo en het spruitstuk?

Mijn oude turbo was op exact dezelfde plaats gescheurd. Hij heeft 31000km geleefd bij mij. Ik ben er zelfs afgelopen vakantie nog mee compleet schotland door gecruised ;D Hoeveel km staat er bij jou op de teller?

[Afbeelding: p1100033zh2.jpg]

Antwoord
Citaat:Een turbo in nieuwstaat, dat is toch wel iets om kippenvel van te krijgen

[Afbeelding: drijfstang1dz8.th.jpg]

Hoop dat ik binnen een paar weekjes nog wat kippenvel foto's kan plaatsen Big Grin
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
Een nieuwe foto van de turbo komt later. Het gaat om de originele olie gekoelde turbo. Hij had inderdaad een aluminium pakking tussen het spruitstuk en de turbo. Volgens het revisiebedrijf kun je de pakking echter gewoon weglaten. Als de twee delen glad zijn is het beter geen pakking te gebruiken volgens hun. We hebben er €620 euro voor betaald. Het blok en de turbo komen uit een auto die ik een tijd geleden met vrienden heb gekocht, en waar we twee jaar mee op vakantie zijn geweest. Helaas is de auto op een avond in Amsterdam total loss gereden. Gelukkig hadden wij niets Wink. Het blok en de aandrijflijn zijn toen gedemonteerd voor later gebruik (nu dus). De motor had 350.000 km gedraaid. De turbo weet ik niet precies. Wellicht ook de gehele periode!?

Weet jij toevallig wat nieuwe lagerschalen ongeveer kosten? En of het honen van de cilinderwanden inclusief nieuwe overmaatse zuigers, veren en keringen? De zuigerstangen hoeven hier denk ik niet vervangen te worden. Het ziet er echter wel heel mooi uit! Er zat ook geen voelbare speling op het scharnierende deel van de zuiger en de zuigerstang.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hulpgevraagd K-jet B21et b.b. 0 4.497 28 June 2016, 21:19
Laatste bericht: b.b.
  Afstellen ontsteking B21ET b.b. 0 4.303 3 May 2016, 11:49
Laatste bericht: b.b.
  B21ET start niet meer Karinsky 4 27.908 28 September 2014, 20:54
Laatste bericht: Karinsky
  b21ET : Is een "pissende" injector te herkennen? edwin 3 7.125 7 August 2014, 21:16
Laatste bericht: edwin
  Turbo B21ET vervangen vraagje Karinsky 34 78.799 9 July 2014, 22:22
Laatste bericht: Karinsky
  manual boost controller B21et met een TD04 turbo edwin 14 23.260 16 February 2014, 21:15
Laatste bericht: edwin
  Vacuum slangen op op B21ET HansDAF 13 16.831 2 September 2013, 12:26
Laatste bericht: Stevves
  "Hamerende" B21ET BartMandersRacing 34 21.417 19 August 2012, 07:55
Laatste bericht: BartMandersRacing
  Turbohoedje voor B21ET vs B21TIC Coenraad 5 5.180 27 February 2012, 14:25
Laatste bericht: BartMandersRacing
  Project B21ET eruit en B230FT erin. 245 turbo 1984 herbe777 83 60.094 10 December 2011, 22:19
Laatste bericht: LJ

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)