8 September 2005, 22:41
ff stom van mij natuurlijk ... maar ... wat is nou precies een backfire?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Backfire
|
8 September 2005, 22:41
ff stom van mij natuurlijk ... maar ... wat is nou precies een backfire?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
9 September 2005, 00:09
Citaat:[size=18px]Backfire[/size] ontstaat door een vroegtijdige of een naverbranding van gas in het luchtinlaatsysteem van de motor. Met dank aan http://www.meganecoupe.nl/tundes2/faq/backfire/ (via Google gevonden :-)) "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
9 September 2005, 00:14
da's wel balen als je luchtinlaathuis klapt, voor de 244/245T lastig te krijgen??
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
9 September 2005, 00:17
de luchtinlaat loopt, terug gevolgd van de motor naar buiten gezien, via extra sterke slangen en buizen, om de turbo druk op te vangen, anders blaas je eerst je slang bol en verlies je dus druk of klapt t al voordat het de motor bereikt. Daarna via de eventuele intercooler en turbo. Dus ik denk dat een turbo daar wel tegen moet kunnen.
Maar een luchtmassameter en eventueel andere druksensoren kunnen natuurlijk gevoelig zijn voor een oplawaai in de vorm van backfire. Ik heb het al eens meegemaakt bij een 740 GL, maar dat was dan ook geen turbo. De BOSCH luchtmassameter begaf het. En die zijn niet goedkoop want voorzien van edelmetaal als ik het goed heb. "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
9 September 2005, 00:21
die Bosch luchtmassameters zijn idd duur. Hoewel, Rob had er eentje voor 35 euro op de kop getikt... nou maar hopen dat ie goed is!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
9 September 2005, 15:29
Kijk, dat levert al een boel informatie op ! Iemand van jullie overigens ervaring met Sito Classics qua gasinbouw ?
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
9 September 2005, 18:29
Nee, maar ik heb zo eens die site bekeken en hun 240-ers zijn voor mijn gevoel wel behoorlijk an de prijs. Ik heb wel een kennis die zn amazones daar in onderhoud heeft dus ik zou eens kunnen informeren.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
14 September 2005, 10:47
Beetje late reaktie, maar mijn ervaring:
Heb een 242 met B23e op gas gekocht. Vorige eigenaar heeft ondanks specialistisch onderhoud diverse malen Backfire gehad. Hij werd er helemaal gek van begreep ik en op het laatst heeft hij zelfs niet meer op gas gereden. Ik heb o.m. het injectiesysteem gezien en dat was eigenlijk helemaal kapot gegaan. Dat is wel iets waar je rekening mee moet houden. Ik heb best even moeten zoeken voor een nieuw systeem en heel goedkoop zijn ze ook niet. Daarnaast moet ik wel zeggen dat ik het gas er nu uit heb gehaald, maar ook dat is verre van ideaal: met 1 op 7 op benzine in deze tijd is het wel erg duur rijden. Denk trouwens wel dat nieuwe installaties weer wat beter werken dan die oude die ik er in had zitten. :roll:
79-er 242 GT B23e
15 September 2005, 20:06
Tsja, de reacties en ervaringen met B23E + LPG blijven verdeeld, maar ik heb besloten het toch te gaan doen. Ga het laten inbouwen bij NovaClassica bij mij in de buurt (Leeuwarden). Die gaan eerst de auto goed nalopen m.b.t. de "gezondheid" van de motor: compressie, klepspeling, ontsteking, bougies, verdelerkap, vacuumslangen e.d. Als dit allemaal in orde is schijnt de kans op backfire het kleinst te zijn. Vervolgens de zaak regelmatig onderhouden en de klepspeling controleren.
Goed, we zullen zien...... Ik blijf benieuwd naar jullie ervaringen !
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
16 September 2005, 08:59
Funsdaf schreef:Mijn Volvo 260 met B28E en K-jetronic staat nu bij HPO. Dus in principe zou het toch goed moeten gaan. He Funsdaf, is ie al klaar? Ik ben erg benieuwd naar het verdere verloop van jouw project want ik raak er steeds meer van overtuigd dat ik ook maar door de bocht moet........
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|