Berichten: 625
Topics: 25
Lid sinds: Aug 2006
hoe kun je op eenvoudige wijze meer kracht uit de motor krijgen
kun je bijv zo een turbo plaatsen (ik ben een leek hoor!) of zijn er andere dingen. ik geloof niet in V power en dat soort middeltjes
ben benieuwd
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
b230F erin.
ben je van alles af.
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Meer toeren maken (=meer pk), en overbodig gewicht eruit om kg/pk te verbeteren.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
aan pkaas heb je niet zo veel , koppel is belangrijk.
net wat je zegt meer toeren is meer pk
en zie je je al rijden met een dikke 6500 toeren om je caravan op zijn plaats te krijgen.
koppel = trekkracht
als je koppel wilt hebben moet je gaan vergroten.
of te wel een ander blok gaan plaatsen.
een 2.0 liter is een 2.0 liter je kan daar zo weinig mee.
als je een 2.3 heb en die kietel je nog wat heb je meer waar voor je geld.
veel geld aan een 2.0 uit geven is weggegooit geld het zal nooit wat worden.
Berichten: 625
Topics: 25
Lid sinds: Aug 2006
kaasie schreef:b230F erin.
ben je van alles af.
die heeft toch maar 116pk ( 5pk meer dan de 2liter) :?:
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Berichten: 625
Topics: 25
Lid sinds: Aug 2006
kaasie schreef:aan pkaas heb je niet zo veel , koppel is belangrijk.
net wat je zegt meer toeren is meer pk
en zie je je al rijden met een dikke 6500 toeren om je caravan op zijn plaats te krijgen.
koppel = trekkracht
als je koppel wilt hebben moet je gaan vergroten.
of te wel een ander blok gaan plaatsen.
een 2.0 liter is een 2.0 liter je kan daar zo weinig mee.
als je een 2.3 heb en die kietel je nog wat heb je meer waar voor je geld.
veel geld aan een 2.0 uit geven is weggegooit geld het zal nooit wat worden.
ok, bedankt voor de tip.
ik was alleen nieuwsgierig, en wil niet al te veel geld uitgeven want op zich kan ik goed uit de voeten.
dat meer toeren rijden ben ik toch aan het proberen gegaan naar aanleiding van een andere discussie over gebruik per km enz.
ik was gewend met weinig toeren te rijden in mijn vorige wagen, bij deze moet ik denk ik anders rijden (meer doortrekken vanwege het gewicht).
8)
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
een andere nokkenas (zoals een A of VX) geeft wel wat meer pk, alleen minder koppel op lage toeren.
Leuke Simons uitlaat kan geen kwaad.
Begrenzingen/kapotte thermostaat uit luchtfilter halen.
Zorgen dat alles in goede staat is.
Hogere compressie.
vanalles is mogelijk, maar zoals kaasie zegt, een B230F is beter...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 625
Topics: 25
Lid sinds: Aug 2006
Jw240 schreef:een andere nokkenas (zoals een A of VX) geeft wel wat meer pk, alleen minder koppel op lage toeren.
Leuke Simons uitlaat kan geen kwaad.
Begrenzingen/kapotte thermostaat uit luchtfilter halen.
Zorgen dat alles in goede staat is.
Hogere compressie.
vanalles is mogelijk, maar zoals kaasie zegt, een B230F is beter...
waarom is er dan de laatste jaren een 2.0 en een 2.3 in de polars aangeboden?
je gaat toch geen mindere motor plaatsen als de 2.3 voldoet :?:
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Berichten: 297
Topics: 7
Lid sinds: Jun 2006
Zoiets komt uit marketing (kun je de 2.3 duurder verkopen) en uit belastingredenen. In diverse landen geldt een forse belasting boven de 2000cc.
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
Berichten: 625
Topics: 25
Lid sinds: Aug 2006
lutra schreef:Klopt, belangrijke exportlanden waren onder andere Finland maar ook Italie waar boven de 2 liter extra belasting geheven werd. Dit is ook de reden waarom de Super Polars bijna allemaal een 2.0 hebben.
ok, weer wat wijzer geworden 8)
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.