Berichten: 100
Topics: 11
Lid sinds: Jun 2005
op deze manier schakel je dus het relais dat vervolgens de pomp schakeld.
Maar je kunt idd ook een plus rechtstreekt op pomp zetten.
Volvo 240 dl '90 414000 YK36BH ipd 25/22 gele koni's 4cm verlaagd<br />Volvo 245 turbo int. megasquirt project '84 312000 LG39LH RIP<br />Volvo 360 GLT '88 TB33XF<br />Volvo 244 '79 B230F LPG ipd 25/22 bilsteins rondom 4cm verlaagd
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
Ok! Dus die draad die naar de ECU gaat kan ik eventueel op het chassis vastschroeven en een schakelaartje in mijn dashboard zetten. Als ik dan de auto start hoef ik enkel dat schakelaartje om te zetten (en uit bij uitschakelen motor :-))
Dat is wel een stuk goedkoper dan een nieuwe ECU!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
Maar ÃÂÃÂn van de draadjes van het relais gaat naar de pomp en die kan je natuurlijk aan een + zetten, b.v. eentje die geschakeld wordt vanuit het contactslot...
Weet jij ook welk draadje dat is?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
maar misschien is de schakeling via het relais wel beter?
bedankt trouwens voor de tips!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 100
Topics: 11
Lid sinds: Jun 2005
de draad tussen relais en ecu onderbreek je en de kant die naar het relais gaat kun je idd met een schakelaar naar massa(chassis) schakelen.
de draad die richting ecu gaat doe je niks mee.
De stroom die nu door de schakelaar gaat is nihil omdat je enkel de spoel van het relais bekrachtigd.
Als je een plus rechtstreeks op de pomp schakeld loopt er een grote stroom door je schakelaar en heb je dus een grotere schakelaar nodig.
Volvo 240 dl '90 414000 YK36BH ipd 25/22 gele koni's 4cm verlaagd<br />Volvo 245 turbo int. megasquirt project '84 312000 LG39LH RIP<br />Volvo 360 GLT '88 TB33XF<br />Volvo 244 '79 B230F LPG ipd 25/22 bilsteins rondom 4cm verlaagd
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
juist! De keuze is makkelijk denk ik!
Maar, wat kost nou zo'n ECU revisie? Ik kan namelijk voor 50 euro een 2e hands ecu kopen (wel met andere codenummers trouwens). Deze komt uit een 90'er en werkt wel...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 100
Topics: 11
Lid sinds: Jun 2005
Wat het precies kost weet ik niet (ik reviseer ze en de verkoop afdeling doet de rest

maar wel ver boven de 50euro!!
Dus als die ander het doet en die komt uit een auto met zelfde motor,
b200,b230 met cat,zonder cat,enz zou ik dat doen en natuurlijk hopen dat ie ook niet snel de geest geeft.
Volvo 240 dl '90 414000 YK36BH ipd 25/22 gele koni's 4cm verlaagd<br />Volvo 245 turbo int. megasquirt project '84 312000 LG39LH RIP<br />Volvo 360 GLT '88 TB33XF<br />Volvo 244 '79 B230F LPG ipd 25/22 bilsteins rondom 4cm verlaagd
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
criminiels schreef:ik zal morgen ff kijken naar de kleur van de draad die door de ecu geschakeld wordt
Volgens het schema in Olving is ie rood/wit en zit ie op 31B.
Bij mij zijn die kleuren niet te vinden en ook 31B staat niet op het relais...
Misschien kan je ook letten op waar precies de draad zit?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
ik ben bang dat het een b230F is waar de 2e hands uit komt en ik heb een b200F...
Zou er verschil in zitten?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 100
Topics: 11
Lid sinds: Jun 2005
ik laat je het morgen weten.........
Volvo 240 dl '90 414000 YK36BH ipd 25/22 gele koni's 4cm verlaagd<br />Volvo 245 turbo int. megasquirt project '84 312000 LG39LH RIP<br />Volvo 360 GLT '88 TB33XF<br />Volvo 244 '79 B230F LPG ipd 25/22 bilsteins rondom 4cm verlaagd