Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
In de vloer van je laadruimte zit een dekseltje onder het tapijt. Als je dit losschroft zie je de bovenkant van de tank. Daar zit een schroefdeksel op, waar je tankpomp en vlotterelement aanhangen. Het schrofdeksel kun je met twee schroevendraaiers tegen de klok in losdraaien. Wel even de brandstofleiding losmaken voordat je dit doet.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 456
Topics: 22
Lid sinds: Jun 2005
henqui schreef:waar zit die tankpomp precies? (ja...in de tank natuurlijk) maar waar?
Helemaal onderaan op de "tankarmatuur" (geen idee hoe dat ding heet in het nederlands). Het ding waar de benzineslangen naar toe gaan iig.
Als je die los haalt en hem door het gat weet te krijgen (geen leuk karweitje!) zie je de pomp meteen.
Maar je kan hem testen door 12V op 1 van de kabels te zetten, dan moet je hem kunnen horen zonder alles los te halen. Die kabels komen bij een 244 iig van de bestuurderskant, en gaan door een klepje heen wat boven de tank zit. Als ik het me goed herinner heb je een groene en een zwarte kabel, de ene is voor de brandstofmeter en de ander voor de pomp, ik weet alleen zo 123 even niet meer welke voor wat was.
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Berichten: 31
Topics: 1
Lid sinds: Sep 2006
check ook even al je andere zekeringen. Laatst stond mijn vrouw langs de weg. ANWB zei dat de eindtrap er uit lag. Had ie niet bij zich, dus ik kreeg 'm terug op een karretje. Volgende dag naar ES even een tweedhands eindtrapje gehaald en ook even nieuwe bougiekabels (wereld van verschil in rijkwaliteit!). alles er in en kontakt om, geen sjoege, dus ook geen pomp. Ik kijk even in de zekering kast, is zekering 7 er uit, staat voor de ABS en remlichten, wat het met het hele systeem te maken heeft weet ik niet, maar het kan zijn dat er dus nog een ander zekeringetje uit is
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
de zekeringen heb ik al allemaal opgevijld (ook de klemmetjes)...ik ga ze ook allemaal vervangen deze week. Daar ligt het niet aan (helaas).
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 795
Topics: 32
Lid sinds: Oct 2005
Heb je mijn tips geprobeerd? Dan kan je het e.e.a.uitsluiten.
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
![[Afbeelding: cooltext34912265.gif]](http://img.photobucket.com/albums/v391/jautew/cooltext34912265.gif)
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
nico_v schreef:Als je daar geen stroom krijgt dan weet je dat de fout niet in de pomp zit.
goede tip, hoef ik niet onder de auto! :lol:
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
John242 schreef:Heb je mijn tips geprobeerd? Dan kan je het e.e.a.uitsluiten.
ik ben vandaag pas laat thuis gekomen...ga er morgen aan beginnen! Ik hou jullie op de hoogte! Als ik hem snel weer aan de praat heb ga ik nog even naar de beurs.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Waarom ga je niet met de turbo naar de beurs dan?
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
ja doe ik ook :-) maar eerst die sPolar weer aan de praat!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Ah, op die fiets!