Gisterochtend was het gelijk om 8 uur al binnen! 8) Prachtig! Ik ben niet zo te spreken over de mensen die er werken, maar de service is wel goed.
Anyway, ik heb nog nooit het koelwater afgetapt/leeggemaakt of wat dan ook. Dus het was een nieuwe ervaring. Na lang zoeken vond ik de nippel verscholen achter de uitlaat, maar sinds ik geen brug heb, heb ik het maar op de andere manier gedaan, namelijk het resevoirtje erafgehaald, leeg laten lopen. En de via onderste slang van de resevoir het niveau tot onder dat van de thermostaat gebracht! Werkte perfect.
Grote slang er af bovenop, prima. En toen dat kleine spruitstukje met de 2 moeren... de onderste moer ging gemakkelijk los... maar de bovenste moer zat zo vast alsof het een onderdeel van het spruitstuk zelf was. Na veel kloten met een stuk of 4 maten 10 sleutels was de moer rond geworden en had ik er totaal geen grip meer op :lol: Na 2 lange uren dremelen kon ik de moer eindelijk van de naaf af slaan, en tot mijn verbazing was de naaf nog bijna gaaf!
Oude Themorstaat eruit, waarvan de rubberen ring er inmiddels meer uit zag als een rubberen verrot elastiekje. Het was een 92 graden thermostaat, en ik had een 87 graden gekocht, die er in met een nieuw rubberen ringetje. Alles weer aansluiten en starten! Er lekte niets dus ik ging een stukje rijden. En tot mijn verbazing schoot de temperatuurmeter omhoog! Even was ik bang dat hij doorschoot, maar hij kwam _perfect_ tot stilstand net iets boven het midden! Hooray!
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.