10 July 2023, 11:43
Hallo,
Vanaf 2 mei ben ik in het bezit van een Volvo 264 gte 2.7 uit 1979. Ik ben hier mee van het Westland naar het Noorden gereden. Na een paardagen toen de tank half vol was begonnen de problemen.
Als de tank dus halfvol is dan begint hij in te houden tot je op een gegenven moment gewoon stil staat. Als ik de auto even uitzet, na 2 tellen weer aan, kan ik gewoon weer een aantal km rijden zonde probleem. en dan begint het weer opnieuw. bij een volle tank heeft hij er geen last van.
Onderhand zijn de 2 benziene pompen onder de auto en die in de tank vervangen, brandstof filter is venieuwd, brandstof verdeler is gereviseerd en de injectoren vernieuwd. contactpunten werken ook goed.
Ik heb hem bij een garage gebracht, deze monteur heeft er 1,5 week mee bezig geweest en mij gesmeekt de Volvo weer op tehalen.
Nu staat hij al weer 3 weken bij een andere garage en die weten het ook niet.
Wie kan mij helpen om het probleem op te lossen?
Alvast bedankt
Groet Melle
Vanaf 2 mei ben ik in het bezit van een Volvo 264 gte 2.7 uit 1979. Ik ben hier mee van het Westland naar het Noorden gereden. Na een paardagen toen de tank half vol was begonnen de problemen.
Als de tank dus halfvol is dan begint hij in te houden tot je op een gegenven moment gewoon stil staat. Als ik de auto even uitzet, na 2 tellen weer aan, kan ik gewoon weer een aantal km rijden zonde probleem. en dan begint het weer opnieuw. bij een volle tank heeft hij er geen last van.
Onderhand zijn de 2 benziene pompen onder de auto en die in de tank vervangen, brandstof filter is venieuwd, brandstof verdeler is gereviseerd en de injectoren vernieuwd. contactpunten werken ook goed.
Ik heb hem bij een garage gebracht, deze monteur heeft er 1,5 week mee bezig geweest en mij gesmeekt de Volvo weer op tehalen.
Nu staat hij al weer 3 weken bij een andere garage en die weten het ook niet.
Wie kan mij helpen om het probleem op te lossen?
Alvast bedankt
Groet Melle



Deze heeft eigenlijk de functie als starthulp bij warme motor en houd de brandstofdruk op peil wanneer je kortstondig de motor uitzet en de pomp niet loopt. Is dus een soort expansievaatje met drukveer en een membraan, is die membraan stuk(lek) dan valt te pas en onpas de brandstofdruk weg, meestal met snelheid gas los of stationair verliest het systeem druk en slaat motor af. Maar ook ander raar gedrag van afslaande motor kan hierdoor optreden.