Berichten: 2
Topics: 1
Lid sinds: Jan 2011
hallo liefhebbers,
IK ben in bezit van een volvo 262c b28F aut. 1980. auto moet nog rdw gekeurd worden. Nu is mn vraag
ik heb de katalysator, er afgehaald(voorpijp) en wil deze vervangen voor een europese. heb ik aangeschaft
maar past niet. loopt onder de auto tegen de baksteun aan. lijkt wel gemaakt voor een handbak.
ben wezen bellen en zoeken niemand weet het. is er iemand die dit zelfde probleem heeft meegemaakt
en heeft opgelost. het lijkt wel of ik een voorpijp speciaal moet laten maken. wat me bevreemd omdat
alles origineel is. ben erg nieuwsgierig of iemand een oplossing heeft.
groet m.smets
Berichten: 231
Topics: 30
Lid sinds: Dec 2005
Een veel voorkomende modificatie bij de v6en is het vervangen van de bw55 3 traps automaat, voor een aw71 3trap+od.
Deze bak is iets anders van vorm zodat de uitlaat net niet past. Heb zelf al 2 keer zo'n ombouw gedaan inclusief het aanpassen van de uitlaat.
Ik weet of je in de buurt van mij woont(beltrum), maar anders kan ik je zo bij mij thuis op de brug laten zien hoe het bij mij zit, en eventueel jouw eigen pijp aanpassen.
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Berichten: 3.878
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Misschien heeft het er mee te maken dat het een Amerikaanse auto is?
Ik heb in een uitlatenboek gekeken en er is zo te zien maar een type voorpijp voor de B27 en B28 vanaf 1977.
Weliswaar zijn het twee verschillende nummers voor de carburateurversie (VO 101) en injectie (VO 101E) maar de bijbehorende tekeningen zijn er exact hetzelfde uit.
edit:
Scandcar geeft twee nummers op maar er staan helaas geen tekeningen bij:
Volvo part 06672 Uitlaat 264 262 265 voorpijp(dubbel)B27+28E 197.50EUR
Volvo part 5906672 Uitlaat 264 voorpijp(dubbel)B27/28E 149.50EUR
Berichten: 36
Topics: 3
Lid sinds: Nov 2009
Hallo
Ik heb hier nog een voorpijp van een B28E AW71
Misschien kun je er wat mee?
Berichten: 231
Topics: 30
Lid sinds: Dec 2005
Als die van een 760 is past die ook niet, als je een 260 rijd met automaat is het beste om de 260 pijp aan te passen
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Berichten: 3
Topics: 1
Lid sinds: Jul 2007
Om te beginnen,iedereen de beste wensen en een soepel lopend 2011!
Heb zelf een 280E + AW71 in mijn 265 gelegd en heb de 2 voorste pijpen doorgeslepen en er 2 pijpjes van 5cm lengte van dezelfde diameter tussen gelast.
daarna meteen achter de splitsing de pijp 5cm ingekort.
wel de 2 voorpijpen met 2 strips fixeren i.v.m. pasvorm!
Berichten: 2
Topics: 1
Lid sinds: Jan 2011
hi liefhebbers,
niet verwacht zoveel reacties leuk. ja het is een import auto uit californie.het gekke is, het is helaas de originele BW55, was het maar de AW 71. maar goed. ik denk dat wat Olov en JoostV6 aangeeft het beste is om
de voorpijp die als enige te leveren is 5 cm te verlassen. Maar toch begrijp ik niet dit probleem ik
heb al 5 bertones gehad en nooit met dit probleem geworsteld. en het rare is dat niemand bij Nordicar.
van west of etc. geen antwoord of oplossing weet.(grappig) ik denk dat het niet meer te leveren is.
De meeste V6 PRV waren in NL Handbakken en daardoor de pijpen die nog te leveren zijn. zijn alleen
daarvoor geschikt, wat ze alleen niet weten bij de garages denk ik. maar ja.
thanks voor de reacties
groet, maurice
Berichten: 3.878
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
maurice100 schreef:ik heb al 5 bertones gehad en nooit met dit probleem geworsteld. en het rare is dat niemand bij Nordicar.
van west of etc. geen antwoord of oplossing weet.(grappig) ik denk dat het niet meer te leveren is.
Je zou Tom's Classics in Enschede eens kunnen bellen.Die weet vrij veel van de PRV motoren af.
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Tja voorpijpen ???
Zelfde probleem gehad 2,7e met bw 55, echt overal geweest en twee keer de verkeerde gekregen.
En idd eieren voor mijn geld gekozen, de oude maar weer opgeknapt.
De pijp die jij nodig hebt is voor zover ik het weet niet meer leverbaar.
Vond dit toen ook erg vreemd!
Universele automaterialen handel kan je alle soorten pijp bestellen, is zoals Funs al beschrijft ook stukken goedkoper.
Succes.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 36
Topics: 3
Lid sinds: Nov 2009
Er ligt hier op de Veluwe een voorpijp.Deze was in de bocht lek en is vervangen.heeft iemand nog wat aan het bovenste gedeelte?
Anders gaat hij naar de ijzerboer........ :-\