Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 264 1977 problemen motor
#1
Eerst even snel voorstellen:
Ik ben Wendy en heb gisteren een Volvo 264 2.7 (carburateur versie) gekocht. Nu ben ik bij de garage geweest waar de auto altijd in onderhoud is geweest omdat de auto wat rommelig loopt.
Gaat trouwens om een LPG auto.
Monteur daar zegt dat de vijfde cilinder niet meer meeloopt omdat deze koelvloeistof langs de cilinderbus zou lekken. Bougie is ook nat.

Nu zegt de garage dat dit niet 1-2-3 op te lossen is en dat er flink wat kosten bij komen kijken. Nu heb ik net contact gehad met de vorige eigenaar en die wil me tegemoet komen.
Weet 1 van jullie op wat voor bedrag ik moet rekenen als er een ruilblok ingezet moet worden?? En hoe schadelijk is het voor de motor als ik hier mee door blijf rijden??

Wink
#2
als de koppakking lek is kan je er beter niet mee rijden.
een koppakking vervang hoeft niet zo veel te kosten hoor.
weet je wel zeker dat de garage de goede Diagnoze heeft,een second opinion is misschien een goed idee.
als hij koelvloeistof lek moet je dat kunnen zien,witte rook uit de uitlaat, koelvloeistof telkens bijvullen.
rommelig lopen van de motor kan veel oorzaken hebben.
#3
De vorige eigenaar heeft de koppakkingen al laten vervangen en heeft kleppen laten stellen. Hem is verteld dat de vijfde cilinder niet mee loopt.
Koppakking vervangen heeft niet veel zin dan denk ik...

Waar kan ik het beste informeren voor een ruilblok.

Auto is ook te koop, voor als iemand er baat bij heeft....
#4
Hallo,
je hebt de auto gisteren gekocht en je wil hem nu al weer verkopen?,
een zescylinder carburateurversie heeft den k ik een betere prognose op gas,
die zescylinders lopen altijd wat ruw, dat heet uneven fire.

meteen een ander motor??
ik zou het eerst nog even bij een goede andere garage proberen, ik weet niet waar je woont maar er zijn er hier genoeg die een goede service garage kennen.

als tie goed is is het wel een gave kar namelijk.
gilles
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
#5
Het is inderdaad een gave auto jah, maar als de vorige eigenaar meteen 45% van het aankoop bedrag terug wil geven, dan moet er wel wat meer
aan de hand zijn zou je zeggen.
Maar misschien heb je gelijk Gilles en moet ik het eerst bij een andere garage proberen. Hoewel de garage waar de auto in onderhoud was een gespecialiseerd Volvo Oldtimer garage is.....
#6
welke garage is dat?
er is ook veel ervaring met volvo gespecialissen,ze zijn niet allemaal even ........ :'(

Auto is ook te koop, voor als iemand er baat bij heeft.
ho ho,niet meteen opgeven he,als hij goed is is het wel een fantatisse wagen.
op marktplaats staat nog een uitgebrand exemplaar (interieur)met goede motor.
#7
Ben al even aan het zoeken Bart, maar heb je voor mij die link even van MP??
Alvast bedankt!
#8
Heb de advertentie al gevonden Bart....ennuh, het gaat hier om Garage van West in Uitgeest.
Zou een blok van 81 zo over te hangen zijn in een 1977 model?
#9
Tuurlijk past dat blok, die auto is van maart 1980 dus modeljaar 1980. Dat is waarschijnlijk een B27E, wat vlotter blok, met injectie. Misschien moet je dat injectiesysteem ook overzetten, maar waarschijnlijk past je carburateur er ook wel op.

45% incasseren van jouw verkoper en doen dus!

Die V6 (PRV, Douvrin) is een product van Volvo en Franse automakers die we hier niet bij naam zullen noemen. Heeft een paar eigenaardigheden, waaronder natte cilinderbussen. Die bussen hebben een pakking boven en onder, als die onderste gaar is krijg je de bovenste ook niet sluitend. Hoop gedoe dus om goed te krijgen, maar niet onmogelijk als je de tijd hebt. http://en.wikipedia.org/wiki/PRV_engine
Waarschijnlijk kan je voor motorisch onderhoud beter bij die merken terecht dan bij een Volvo oldtimer garage, dit blok en afgeleiden daarvan zien ze daar nog dagelijks.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
#10
Marc, bedankt voor je reactie.
Ik zal het wiki verhaal doorlezen en kijken wat ik hier verder mee kan.

Ik heb van de vorige eigenaar 65% van het aankoop bedrag terug gehad, tenminste, dit zou hij op mijn rekening storten.....
Afwachten dus!!

Als het geld binnen is zal ik zeker bekijken wat de mogelijkheden zijn wat de motor betreft!

Weet iemand hoelang ik met dit probleem door kan rijden voordat alles ploft? Ik heb namelijk al wel een ander blok op het oog voor niet al te veel geld.


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  motor probleem 264 melvdwal 6 1.607 12 February 2024, 11:00
Laatste bericht: ZoZo
  kilometerteller volvo 264 wibe 12 5.047 30 June 2022, 22:48
Laatste bericht: Rin
  Volvo 264 GLE B27E Handgeschakeld overdrive Walter Davo 18 16.741 29 September 2019, 00:08
Laatste bericht: Walter Davo
  volvo 264 dl maar moet wat aan gebeuren. Nald 32 48.186 9 February 2016, 09:11
Laatste bericht: 265gl
  '76 Volvo 264 GL restauratie. Stefank 7 15.952 5 February 2016, 11:55
Laatste bericht: Apae
  Toerental warme motor afstellen b27e hun 6 10.575 28 December 2014, 22:27
Laatste bericht: hun
  Slecht starten B28(0) bij warme motor NiekMan 3 20.260 31 March 2014, 23:58
Laatste bericht: PRV Paull
  Mijn eerste Volvo, een 264 Gl uit 1976 sander264 22 33.085 11 January 2014, 16:18
Laatste bericht: sander264
  Problemen bak m46 bak 265 hun 4 9.070 16 September 2013, 22:48
Laatste bericht: hun
  Verdelerkap Volvo 264 B27 Swedish Chef 5 7.849 1 August 2012, 00:56
Laatste bericht: Swedish Chef

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)