Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verdelerkap probleem
#1
Heeft iemand van jullie ooit problemen gehad met een imitatie verdelerkap?
Laatst mijn verdelerkap + bougieskabels laten vervangen. Kabels, volgens mij, origineel Volo maar op de kap staat 'made in Spain'.
Sinds die tijd loopt de auto, vooral tijdens accellereren, hortend en stotend. Heb, n.a.v. een eerdere tip van jullie met de plantenspuit op de kabels gespotn maar ontdekte vandaag pas dat de kabels op de kap zo strak tegen het motorblok aanzitten dat het een grote vonkenregen was. Nu denk ik dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat deze imitatiekap een fractie hoger is dan de oude waardoor dit veroorzaakt wordt. Is me alleen nog niet gelukt de oude kap terug te zetten want ik krijg 'm eenvoudigweg niet omhoog om los te komen.
De kabel die het strakst tegen het blok zat was de kabel naar de bobine en deze is destijds ook niet vervangen. Ik wil eerst maar deze vernieuwen en dan eens kijken wat er gebeurd. Ik heb 'm nu door wat te draaien wat van het blok weggedraaid maar hij loop nog steeds niet lekker.
IEMAND SOORTGELIJKE ERVARING??
Hoor het graag.
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96
Antwoord
#2
kan het zijn dat je je ontstekingshuis ietwat gedraait hebt met het monteren v/d verdeelkap?
rotor goed aangeduwd??( kan maar op 1 manier erin, maar wel doorduwen!)
juiste rotor gebruikt?
bougies ook vervangen? juiste afstand gezet? dopjes op de bougies goed vast gezet?
bougies goed aangedraait?
bobinekabel ook vervangen? zit deze wel goed aangedrukt in bobine & verdeelkap?
contactpuntjes vervangen( mocht je die hebben)? condenastor vervangen?
anders gewoon een nieuwe verdeelkap halen, kost een kleine 7.50 oid, en ook deze kan er maar op 1 manier op het onstekingshuis!, allebei de clips goed aangedrukt?
zijn maar een paar mogelijkheden ;D ;D ;D ;D ;D ;D
wellicht helpt er 1( of meer) Big Grin
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
#3
Op alle punten die je noemt gelet. Kan alleen niet controleren of de rotor goed is aangedrukt want ik krijg de kap er # @ ~ niet af. Schijnt dat dit alleen maar kan wanneer de rotor naar 'het midden' van de motor wijst. Je zou juist denken dat de rotor naar de voorruit moet wijzen zodat je de kap dan makkelijker kunt kantelen.
Wat zit dit ding toch op een onmogelijke plaats. Ik wil morgen i.i.g. een nieuwe bobine kabel kopen. Verder zie ik dat sommige van de kabels van de verdeler erg dicht opeen zitten waardoor ook hierdoor misschien vonkoverslag plaatsvind. Kortom we zijn er nog niet uit.
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96
Antwoord
#4
Geen foto maar inderdaad de B28E motor.
Ik zal dus eerst de bobinekabel vernieuwen. Deze vonkte het meest. De overige zijn net vernieuwd.
Daarnaast zal ik proberen de andere aansluiting zo min mogelijk elkaar te laten raken. Hoop dat dat de oplossing is.
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96
Antwoord
#5
He hallo

Ik heb mijn verdeelkap, rotor, bougies, kabels ook allemaal vervangen, allen origineel volvo. Auto loopt helemaal niet meer. Ik verdenk ook mijn verdeelkap. Volgens mij zijn er in de loop der jaren een aantal verschillende geweest. Ik heb het idee dat de contactpunten iets gewijzigd zijn ofzo. Welliswaar heb ik een B27E maar toch. Of mijn huis moet ook verschoven zitten, echter lijkt het zo wel erg veel op elkaar.

Moet nog even de oude verdeelkap terugzetten om te kijken of dat het is,..later meer hierover.
264 RULES!!!!
Antwoord
#6
Bobinekabel niet in voorraad dus maar even geduld tot dinsdag as. Ga morgen wel even de oude kabel extra isoleren en terugzetten. Kijken of dit al een verbetering geeft. Hoop het wel want dan hebben we dit langdurig euvel ook weer opgelost. Ik kom hier uiteraard op terug.
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96
Antwoord
#7
Ik ben vandaag weer even bij mijn 264GL geweest. Ze staat netjes in de stalling, en dus kom ik er niet dagelijks.
Ik heb de verdeelkap nogeens goed met de oude vergeleken,..waren toch wel dezelfde! Mijn onsteking is niet het probleem van het niet willen starten van mijn 264,..helaas.

Ik heb nog een goed setje bougie kabels liggen. Niet nieuw,...maar niet meer dan 5.000 km oud. Als iemand ze wil kopen hoor ik het wel! De vedeelkap en rotor zijn van dezelfde leeftijd. Ik hoor het wel!

264 RULES!!!!
Antwoord
#8
Woon je een beetje in midden Nederland?
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96
Antwoord
#9
Bertone!!

Sorry voor mijn late reactie! Zoals je misschien hebt meegelzen heb ik zelf eerst wat problemen opgelost met mijn B27E!

Ik heb nu een setje kabels, rotor en verdeelkap liggen, als je interesse hebt, mag je me mailen.

Als je op mijn profiel klikt vind je mij gegevens,..zo ook een woonplaats en e mail.
264 RULES!!!!
Antwoord
#10
Heb toch maar in de buurt een nieuwe bobinekabel gekocht. De Volvo dealer kreeg 'm maar niet binnen uit Zweden maar een technische (Bosch) handelsonderneming in Driebergen had er nog eentje liggen. Vol verwachting na montage maar de auto blijft beroerd lopen. Stationair prima, eenmaal op snelheid prima maar zodra (accellereren) ik meer vermogen vraag dat stottert ie en houdt in. Heb geen stroboscoop lamp in mijn gereedschapskist maar vraag me af of er zowieso iets qua timing af te stellen is. Het is een B28E blok met injectie. Iemand nog tips??
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  motor probleem 264 melvdwal 6 1.086 12 February 2024, 11:00
Laatste bericht: ZoZo
  Verdelerkap Volvo 264 B27 Swedish Chef 5 7.611 1 August 2012, 00:56
Laatste bericht: Swedish Chef
  Ontstekings probleem B27E. "De zoek tocht" RonnieDuck 15 16.866 26 February 2012, 13:30
Laatste bericht: RonnieDuck
  Volvo 264 met een koudstart probleem eric264 5 4.451 15 January 2008, 07:25
Laatste bericht: RonnieDuck

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)