Berichten: 5
Topics: 2
Lid sinds: Jun 2020
Na een jaar met een rotte pookknop in mijn 240 uit ‘91 gereden te hebben, nu toch een nieuwe aangeschaft. Ik heb alleen geen idee hoe deze te vervangen.
Is er iemand die mij op weg kan helpen?
Berichten: 685
Topics: 60
Lid sinds: Feb 2006
31 December 2020, 16:19
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31 December 2020, 16:21 door Grey240Polar.)
Zelf ook nog nooit gedaan, maar als ik zo in de documentatie kijk lijkt het alsof de knop bovenop de pook geklemd zit.
En als ik dan in Haynes kijk, dan halen ze eerst de pook uit de bak, plaatsen ze die in een bankschroef en tikken ze met een steeksleutel en hamer de knop eraf.
Onderdeel 26 en de bijbehorende draden zullen er bij een M47 niet meer in te vinden zijn (dat is nl. de overdrive schakelaar).
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Berichten: 203
Topics: 43
Lid sinds: Jun 2013
je kan hem er voorzichtig uit tikken met bijvoorbeeld een latje/balkje en hamertje vanaf de onderkant.
Gr, Henry
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***
Berichten: 5
Topics: 2
Lid sinds: Jun 2020
thx, ik ga een poging doen!
Berichten: 1.700
Topics: 46
Lid sinds: Dec 2006
In de categorie 'Nuttteloze Feitjes waar je Toch niets aan hebt":
In 'The World according to Garp' van John Irving stelt de hoofdpersoon het herstellen van de missende pookknop in zijn Volvo de hele tijd uit.
Niet aan te raden, want iemand laat er zijn oog op vallen. En is daarna dus half blind...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005