Berichten: 28
Topics: 4
Lid sinds: Jul 2016
oke dan moet ik even kijken
want ik heb de intercooler en radiateur en fan van de 740 en die radiateur is veel te groot natuurlijk wel heb ik de intercooler pas gemaakt en de fan die is aardig dun pasgemaakt op de b20 radiateur maar ik kom net wat ruimte te kort 😐zal morgen nog even proberen
Berichten: 157
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2016
zijn er ook lpi vialle kenners hier?
de 142 heeft nu de eerste paar honderd km achter de rug, paar probleempjes en kinderziektes er al uit gehaald, maar er is nog een ergernis wat blijft: de lpi.
als ik (met motor op temp) op benzine voluit door de versnellingen heen ga, gaat dit zonder enige slag of stoot en erg constant. (rijd echt super)
als ik dit op lpi probeer, is het bij de 1e 2e 3e versnelling wel aardig gelijk aan wat het op benzine doet. maar in de vier, en vooral in de vijfde begint de auto zo nu en dan wat te hikken/stotteren (bij hoge rpm 4000+) en dit bevalt mij niet want dat is een teken dat de motor te arm loopt. (nouja dat is het enige wat ik kan bedenken)
bij normaal weggedrag heb ik er geen hinder van.
waar begin ik om dit op te lossen/ uit te sluiten? als ik er echt niet uitkom ga ik bij een specialist langs.
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
heb je een lambda meter in je auto zitten? je kunt dan actief het mengsel in de gaten houden. let wel op dat de lamda waardes van lpg anders zijn dan van euro 95.
verder ik weet niet op hoeveel vermogen de lpi installatie is aangelegd want ook die dat heeft zn grenzen.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 157
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2016
nee, maar een wideband wil ik nog wel in de auto hebben, zeker als de boost ooit omhoog moet in combinatie met wat chips.
ik heb witte injectoren, die kunnen 50 pk per cilinder hebben. en als ik meer dan 200pk wil dan zijn er nog donkerbruine injectoren, die kunnen 70pk per cilinder leveren.
maar daar aan kan het niet liggen.
de lpi pomp kan ook minder worden, maar op google lees ik dan verhalen hierover dat de pomp dan herrie maakt onder het rijden, en dat het ook bij lagere toeren al problemen geeft.
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
De lpi injectoren of de houders willen na jaren wel eens los gaan zitten.
De houders zitten geloof ik als een popnagel vast in je spruitstuk.
Timen Smit in Vasen leverde jaren geleden een mooie oplossing.
Hij maakte zelf houders voor de injectoren en laste die in het spruitstuk.
Misschien doet hij het nog steeds.
Verder is de ontsteking belangrijker op lpg.
Het ontsteekt iets moeilijker dan benzine.
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 361
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2016
Heb een dooie pomp op mijn g3 installatie gehad in mijn v40, die gaf vergelijkbare problemen als jij beschrijft in zijn 5. Geluid gaf ie niet... maar deed gewoon te weinig.
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Berichten: 157
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2016
de injectorhouders zijn allemaal nieuw er in gekomen hier bij een bedrijf in de buurt. en daarbij zijn de injectoren met nieuwe o-ringen voorzien.
dus hier kan het eigenlijks niet aan liggen.
nieuwe bougie's zitten er al in, ga morgen kijken of ze wel een mooie vonk geven. bougie's hier ook in de buurt gekocht, voor turbo 940 met lpi.
rotor, rotorkap en bougiekabels zal ik ook een keertje vervangen.
Berichten: 157
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2016
Joost, bedankt voor je reactie, dat was na vervangen pomp of tank klaar?
Berichten: 28
Topics: 4
Lid sinds: Jul 2016
hallo ik heb nog eens een vraagje 😉
hoe heb je het met je versnelling pook naar je versnellingsbak opgelost
want de originele steun die met die 4
stangetjes passen er niet meer op die zijn dan te hoog 😐
alvast bedankt
mvg gerry
Berichten: 157
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2016
wat voor bak ga je gebruiken? m90?
steun met 4 stangetjes zegt mij even helemaal niks namelijk...