Topics: 9
Kan iemand mij vertellen wat mij te doen staat, wanneer de interval van de ruitenwisser niet meer werkt?
Nieuw intervalrelais? Zo ja, waar bestel ik deze? Nog bij Volvo dealer?
Topics: 39
interval relais zijn de solderingen waarschijnlijk van losgeraakt doorsolderen of vervangen.
Dacht dat deze nog bij elke volvo oldtimer handelaar te krijgen zijn, het relais zit bij je voeten.
Ik heb twee relais open in mn handen gehad. Beide al een keer aangestipt door een soldeerboutje en geen ondeugdelijkheid ontdekt. Twee relais maar bestellen
Topics: 84
Misschien moet je de stengel aan de stuurkolom ook eens goed bekijken (schuifcontact, stekkertjes), als je de boven- en onderkap eraf haalt. Die relais gaan niet zo gauw stuk.
Sympatieke tutorial:
http://www.volvohowto.com/how-to-replace...0-and-260/
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Dank voor de url, Marc
Ga eens even schroeven.
Ik heb ondertussen beide relais vervangen en de ruitenwisserstengel los en vast gemaakt zonder enig resultaat.
Heeft iemand een idee waarom de interval het nog steeds niet doet?
Topics: 84
Heb je de contacten in de stengel bekeken/doorgemeten? Misschien moet hem gewoon vervangen. Is het trouwens de voor- of de achterruitenwisser?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 39
Welk relais heb je in je handen gehad, die bij je voeten toch niet degene achter je dashboard?
Uiteindelijk een terugkomende kwaal.... slechte verbinding met de massa
Het kapje van de ruitenwissermotor verwijderd...volledig geoxideerd

Aansluiting met contacten en lipje dat contact maakt met het kapje verwijderd en schoongemaakt met een fijn schuurpapiertje.
Het kapje licht opgeschuurd. Al het koperwerk weer glimmend. Alle bevestiging schoongemaakt.
Alles weer in elkaar.... en alles doet het weer!