Berichten: 420
Topics: 84
Lid sinds: Oct 2009
Hoi,
Weet iemand of de 2,0 liter motor uit een V40 classic een echte volvo motor was van de white block serie?
Groet,
Mathieu.
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
29 December 2015, 01:11
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 December 2015, 01:18 door edwin.)
Yep !
Het is er Ã
Ã
n uit het zg. modulaire concept van Volvo.
Hieruit zijn de 4,5,en 6 cil. ontwikkeld.
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Modular_engine
Ook heeft de V/S 40 ook nog rond gereden met een Mitsubishi GDI blok.
Hier nog wat info:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Volvo_S40
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 420
Topics: 84
Lid sinds: Oct 2009
Dank je Edwin. Zo'n B4204 zou dus een mooie optie zijn voor in een 144!
Groet,
Mathieu.
Berichten: 420
Topics: 84
Lid sinds: Oct 2009
Weet iemand toevallig ook of een ingekorte carterpan van een 6 cilinder er onder past zoals een iedergeval wel kan bij een 5 cilinder?
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Geen idee, maar misschien is het uberhaupt nodig dan?
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
lijkt mw een kwestie van verder inkorten dus lijkt mij wel te passen
@dopski bij een fwd heeft het carter een hele andere vorm dan bij een rwd. er xal dus een 960 carter pan verzaagd moeten worden lijkt me
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 420
Topics: 84
Lid sinds: Oct 2009
Dopski schreef:Geen idee, maar misschien is het uberhaupt nodig dan?
De afgelopen dagen heb ik eens rond gekeken wat er zoal mogelijk is t.a.v. het inbouwen van een modernere motor in een van mijn 144's. Op het moment ben ik bezig met de nodige gaten dichtlassen, dat schiet aardig op. Maar eigenlijk is de motor ook op zijn eind. Nu kan ik gewoon een andere B20 erin hangen of de huidige overhalen maar dat zijn klussen die ik al vaak gedaan heb. Dus lijkt het me leuk eens wat anders te proberen. De meeste motor wissels die ik op internet zie gaan om meer PK's. Dat hoeft voor mij niet, een 100-120 pk vind ik genoeg. Zo'n B4184s of B4204s lijkt me dan ook wel iets. Genoeg voorradig en voor een kleine 1000euro heb je een complete v/s 40 die als donor te gebruiken is. Maar ik moet eerst eens uitzoeken of zo'n motor überhaupt passend te maken is, vandaar die vraag over het carter.
Groet,
Mathieu.
Berichten: 420
Topics: 84
Lid sinds: Oct 2009
Nog even een vraagje voor de kenners, weet iemand of de ecu van zo'n v40 motor kan werken op een signaal van de snelheidsmeting van een 240? m.a.w. is het plaatsen van een 240 as met opnemer voldoende is om zo'n motor goed te laten draaien?
Groet,
Mathieu.