Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motor uit V40 classic vraagje (swap in 140)
#1
Hoi,

Weet iemand of de 2,0 liter motor uit een V40 classic een echte volvo motor was van de white block serie?

Groet,

Mathieu.
Antwoord
#2
Yep !
Het is er ÃÃn uit het zg. modulaire concept van Volvo.
Hieruit zijn de 4,5,en 6 cil. ontwikkeld.

https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Modular_engine

Ook heeft de V/S 40 ook nog rond gereden met een Mitsubishi GDI blok.
Hier nog wat info:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Volvo_S40
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#3
Dank je Edwin. Zo'n B4204 zou dus een mooie optie zijn voor in een 144!

Groet,

Mathieu.
Antwoord
#4
Weet iemand toevallig ook of een ingekorte carterpan van een 6 cilinder er onder past zoals een iedergeval wel kan bij een 5 cilinder?
Antwoord
#5
Geen idee, maar misschien is het uberhaupt nodig dan?
Antwoord
#6
lijkt mw een kwestie van verder inkorten dus lijkt mij wel te passen

@dopski bij een fwd heeft het carter een hele andere vorm dan bij een rwd. er xal dus een 960 carter pan verzaagd moeten worden lijkt me

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#7
Dopski schreef:Geen idee, maar misschien is het uberhaupt nodig dan?

De afgelopen dagen heb ik eens rond gekeken wat er zoal mogelijk is t.a.v. het inbouwen van een modernere motor in een van mijn 144's. Op het moment ben ik bezig met de nodige gaten dichtlassen, dat schiet aardig op. Maar eigenlijk is de motor ook op zijn eind. Nu kan ik gewoon een andere B20 erin hangen of de huidige overhalen maar dat zijn klussen die ik al vaak gedaan heb. Dus lijkt het me leuk eens wat anders te proberen. De meeste motor wissels die ik op internet zie gaan om meer PK's. Dat hoeft voor mij niet, een 100-120 pk vind ik genoeg. Zo'n B4184s of B4204s lijkt me dan ook wel iets. Genoeg voorradig en voor een kleine 1000euro heb je een complete v/s 40 die als donor te gebruiken is. Maar ik moet eerst eens uitzoeken of zo'n motor überhaupt passend te maken is, vandaar die vraag over het carter.

Groet,

Mathieu.
Antwoord
#8
Nog even een vraagje voor de kenners, weet iemand of de ecu van zo'n v40 motor kan werken op een signaal van de snelheidsmeting van een 240? m.a.w. is het plaatsen van een 240 as met opnemer voldoende is om zo'n motor goed te laten draaien?

Groet,

Mathieu.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Motor blijft koud? Boet 4 314 3 March 2025, 21:07
Laatste bericht: Dopski
Sad motor V50 2.0 benzine houdt iets in Dopski 2 511 23 July 2024, 09:47
Laatste bericht: Dopski
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.048 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Tikkend geluid, motor, rechtsvoor shineslikesun 3 950 25 March 2024, 20:10
Laatste bericht: BartJu
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 3.474 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  Motor houdt er na 10 min. mee op Rin 14 4.139 1 January 2023, 15:09
Laatste bericht: Rin
  Motor Slaat af na aanslaan OPGELOST pepijnwk 1 1.496 12 August 2022, 13:25
Laatste bericht: pepijnwk
  Help, Motor harde tik menno000 2 1.552 5 November 2021, 00:14
Laatste bericht: Volvo240
  Motor slaat over net boven stationair toerental Arnic 6 4.294 13 August 2021, 09:02
Laatste bericht: Grey240Polar
  motor hapert even vanaf stationair Arnic 5 4.268 2 August 2021, 16:37
Laatste bericht: Arnic

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)